×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
۴۸هزار تن گندم در هرمزگان برداشت می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عباس مویدی اظهار داشت: یکی از محصولات مهمی که در استان هرمزگان کشت می‌شود محصول استراتژیک گندم است که برداشت آن نیز در استان زودتر از سایر نقاط کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: هم اکنون برداشت گندم از سطح اراضی و گندم‌زارهای شهرستان حاجی‌آباد در شمال استان هرمزگان آغاز شده و این شهرستان نخستین گندم برداشت شده در کشور را تولید کرده است.

مویدی تاکید کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ که در حال سپری کردن آن و برداشت محصولاتش در حوزه‌های مختلف هستیم در سراسر استان حدود ۱۲ هزار هکتار زمین به کشت گندم اختصاص یافته بود که این آمار در سال زراعی گذشته ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار بوده و تغییر چندانی نکرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: عوامل بسیاری بر محصول نهایی و میزان برداشت زمین‌های کشاورزی تاثیرگذار است و با توجه به اینکه در این سال زراعی سعی کرده‌ایم مبارزه مجدانه‌تری با آفات و بیماری‌های گیاهی در استان داشته باشیم و از طرف دیگر هم در فصل پاییز بارش‌های خوبی در سراسر استان هرمزگان شاهد بودیم این امید و پیش‌بینی وجود دارد که شاهد رشد برداشت محصول گندم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد باشیم.

وی تاکید کرد: عمده گندم استان هرمزگان در شهرستان حاجی‌آباد و سپس میناب، رودان و پارسیان کشت می‌شود و امسال پیش‌بینی می‌شود بتوانیم حدود ۴۸ هزار تن گندم در استان هرمزگان برداشت کنیم.

مویدی از آغاز برداشت جو از سطح ۴۵۰ هکتار اراضی تحت پوشش دیمی جو در مناطق حمیران، بوچیر، هشنیز، بهده، کناردان، حاجی آباد، میلکی و دشتی شهرستان پارسیان خبر داد.

برچسب ها :