×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
مجوز پرداخت حقوق کارکنان از محل مالیات ارزش افزوده صادر شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی نوبانی عصر یکشنبه در سی و چهارمین جلسه شورای شهر بندرعباس گفت: اولویت ما رسیدن به درآمد های پایدار است و برای شهرداری بندرعباس باید این آیتم فعال شود و برای برون رفت از مشکلات مالی و اقتصادی همراهی شورای اسلامی شهر تعیین کننده است که قطعا نتیجه نهایی و اثرات مثبت آن برای پرسنل و شهروندان سریع تر محقق خواهد شد.

شهردار بندرعباس با اشاره به کمک مالیات ارزش افزوده در درآمد های شهرداری افزود: در حال حاضر ٦٠درصد از بودجه شهرداری برای هزینه های جاری و ٤٠ درصد برای مباحث عمرانی هزینه می شود.

نوبانی خاطرنشان کرد: از شورای شهر خواهش میکنم مجوز پرداخت حقوق کارکنان را از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری بدهد تاخیر در پرداخت حقوق باعث نارضایتی در هر سازمانی می شود و باید شرایطی فراهم شود که از مالیات ارزش افزوده درصد بالاتری برای پرداخت حقوق معوقه پرسنل در موارد خاص استفاده شود و قطعا در نهایت روند ٦٠ به ٤٠ هزینه های جاری و عمرانی رعایت خواهد شد.

نوبانی با تاکید بر خدمات رسانی شبانه روزی نیروهای شهرداری بیان داشت: نارضایتی پرسنل شهرداری زمینه های نارضایتی شهروندان را فراهم میکند زیرا پرسنل در صورتی که تکریم نشوند و حقوق شان به موقع پرداخت نشود بهره وری و فعالیت آنها کاهش پیدا میکند پس باید مقررات در مورد سهم پرداخت حقوق و مزایا از مالیات ارزش افزرده افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سهم مالیات ارزش افزوده به صورت ماهیانه به شهرداری ها پرداخت میشود و این درآمد متغیر و فرصتی است تا هم پروژه های عمرانی را سر و سامان دهیم هم هزینه های جاری خود را مدیریت کنیم و از انجایی که پرداخت حقوق و بیمه پرسنل هزینه جاری ما است باید قوانین و مصوبات شورا در جهت تسهیل و کمک برای دستیابی به یک راه حل اساسی و اثر گذار در شهر و شهرداری باشد.

شهردار اظهار داشت: در ٦ماه گذشته تمام سعی و تلاش ما در حوزه مالی بر اساس پرداخت به موقع حقوق و بیمه بوده و تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه به خاطر واریز نشدن ارزش افزوده در فروردین ماه ١٤٠١ می باشد که این مساله برای تمام شهرداری ها در سراسر کشور یکسان بوده است.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار و فعال کردن کدهای درآمدی پایدار برای شهرداری گفت: تلاش خواهیم کرد هیچ پروژه ای تعطیل یا تاخیر در روند اجرای آن ایجاد نشود اما شورای شهر اعتراضات پرسنل برای عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا را باید مد نظر قرار دهد و راهکار افزایش و تخصیص سهم بیشتری از مالیات ارزش افزرده برای هزینه های جاری قطعا چالشهای را کاهش خواهد داد.

 

کد خبر

برچسب ها :