×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
هنرمندان و شاعران در بزنگاه‌های تاریخ نقش محوری ایفا کرده‌اند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده عصر دوشنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان استان هرمزگان که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: هنر، می‌تواند پیام‌های نسل‌ها را منتقل کند و رمز ماندگاری پیام‌های بین نسلی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: شعر را می‌توان به دو بخش مکتبی و غیر مکتبی اشاره کرد که هر دو دارای ارزش‌هایی هستند. اما هنر مکتبی دارای ویژگی‌هایی است که شاعر را با خودش ماندگار می‌کند.

وی بیان داشت: بسیاری از شاعران در طول تاریخ شعر می‌گفتند اما نتوانستند در تاریخ ماندگار شوند. لذا باید بررسی کرد رمز ماندگاری حافظ، مولوی و سعدی در طول تاریخ چه بوده است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده گفت: شاعر رنج‌ها و ارزش‌های جامعه را نقل می‌کند و سعی می‌کند که خلاء های بین نسلی را پر کند. هنر مکتبی یعنی هدفمند کردن شعر برای انتشار پیام‌های ارزشمند الهی در جامعه که این مهم به هنر ارزش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: امروز در بستر انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای از ارزش‌های مقدس و گران‌بها از طریق هنرمندان و شاعران در حال گسترش است.

امام جمعه بندرعباس، با بیان این نکته که شاعران باید در جریانات مختلف پیشرو و پیش‌گام باشند، تصریح کرد: هنرمندان و شاعران نباید دنباله‌رو جریانات متفاوت باشند بلکه باید خودشان پیشرو باشند چراکه در غیر این صورت در کش و قوس تاریخ گم خواهد شد.

 

برچسب ها :