×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترسیم نقشه راه توسعه برای روستاهای هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،نرگس غلامپور پیش ازظهر سه شنبه در حاشیه اولین جلسه کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستورالعمل برگزاری کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری در استان ها از سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده بود که امروز بالاخره دبیرخانه این کارگروه در استان هرمزگان راه اندازی و اولین جلسه آن برگزار شد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی کارگروه تخصصی توسعه روستایی تعیین اولویت های توسعه، نحوه تخصیص اعتبارات روستایی در راستای ارتقا شاخص های معین است.

وی گفت: شاخص های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و به طور ویژه در زمینه اقتصادی به طور مجزا در این کارگروه مورد بررسی قرار داده می شوند تا متناسب با بسته توسعه روستایی و شرایط منطقه ای در راستای ارتقا آنان برنامه ریزی شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: اسناد بالا دستی و سیاست گذاری های کلی نظام و دولت در خصوص توسعه روستایی از جمله مواردی است که در کنار در نظر گرفتن شرایط بومی هر منطقه می‌بایست مورد لحاظ قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رسم نقشه راه به صورت اولویت بندی شده برای توسعه روستایی در استان هرمزگان یکی از ضرورت ها و الزاماتی است که استانداری به دنبال آن است تا بتوانیم در صورت جذب هر گونه اعتبار از مبادی مختلف با تکلیفی مشخص و به اصلاح حساب شده پیش برویم.‌

غلامپور یادآور شد: پس از برگزاری جلسات کارشناسی در حوزه شاخص های اعلام شده، خروجی این کارگروه به کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ می‌ شود.

برچسب ها :