×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغداران هرمزگانی اعتبارات 1100 میلیاردتومانی نوسازی باغات را جذب کنند/ طرح مشکلات متعدد فعالان اقتصادی هرمزگان در نشست پرسش و پاسخ با استاندار

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ضمن تشریح اهداف برگزاری نشست پرسش و پاسخ فعالان اقتصادی با استاندار هرمزگان گفت: اتاق بندرعباس ضمن تعامل مناسب با دولت برای رفع مشکلات و موانع فعالیت‌های تجار، بازرگانان و کسبه و سایر صنوف تلاش دارد. وی با قدردانی از همراهی تیم اقتصادی استانداری هرمزگان ابراز امیدواری کرد در شرایط سخت اقتصادی بتوان از موانع و مشکلات در جهت رونق اقتصادی ، تسهیل تجارت و اشتغالزایی با استفاده از ظرفیت تولید دانش بنیان اقدام کرد.

در ابتدای این نشست حسن روحانی تازیانی نایب رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در خصوص مشکلات حوزه تجارت، مهندس بنی هاشمی عضو هیئت نمایندگان به بیان مشکلات حوزه صنعت و ساختمان و دکتر براهیمی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی به بیان مشکلات حوزه اختصاصی پرداختند. در ادامه مهندس تهمتن عضو اتاق بازرگانی هرمزگان از مشکلات حوزه صنعت و مهندس مقیمی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مشکلات حوزه معادن را مطرح کردند.

حاج عبدالمحمد حزنی رئیس انجمن صنعت پخش استان ، محمد جوادی نایب‌رئیس تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی ، خانم علوی رئیس کانون زنان بازرگان استان هرمزگان و قناعتیان رئیس انجمن خرما استان نیز در خصوص مشکلات مترتب بر این بخش به ایراد سخن پرداختند.

مرادی نایب رئیس اتحادیه آبزیان استان هرمزگان، شکرپور رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی و سپهرتاج عضو اتاق بازرگانی هرمزگان از بازاریان هرمزگان، دکتر پورعلی مردان نایب رئیس انجمن آزمایشگاه ها، سرکار خانم نیک رو رئیس اتحادیه رستوران داران بین راهی نیز هر کدام جداگانه به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند. در پایان مهدی دوستی استاندار هرمزگان با تشریح اقدامات خود در بخش های مختلف اقتصادی وعده داد مشکلات مطرح شده را پیگیری کند.

استاندار هرمزگان گفت: هم اکنون ۳هزار طرح عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد که اگر همه آنها با فشار یک دکمه و در یک لحظه تکمیل شوند، باز هم تاثیری در حل مشکل بیکاری جوانان هرمزگان ندارند.

مهدی دوستی جمعه شب در نشست پرسش و پاسخ با فعالان اقتصادی هرمزگان افزود: بردن اعتبارات به سمت طرح های عمرانی باید جبران شود و به جای آن سرمایه گذاری ها به سمت طرح های اشتغال زا هدایت شوند.

وی اظهار داشت: در تخصیص اعتبارات به دنبال تجارت سیاسی با مردم نیستم بلکه رویکرد ما این است که با انجام پروژه‌های رشد در استان، بتوانیم برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم و زيرساخت‌های اصلی را تامین کنیم.

دوستی افزود: احداث سالن ورزشی و آسفالت راه روستایی خوب است اما این موارد به تنهایی نمی‌تواند سبب ایجاد اشتغال و ماندن جوانان در روستاها شود، در حال حاضر در استان بالغ بر 500 روستای خالی از سکنه وجود دارد که بیش از 433 روستا راه دسترسی داشته‌اند و این یعنی با راه نمی‌توان مانع از مهاجرت افراد جویای کار از روستا به شهرها شد.

استاندار هرمزگان گفت: ما به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و پروژه‌های مرتبط با حوزه رشد هستیم، اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین برق مزارع پرورش میگو در استان امر بسیار خوبی بود که می‌تواند ضریب اشتغال در استان را بالا ببرد.

وی ادامه داد: در حوزه آبزی پروری وعده دادیم 3 مرکز برای تقویت ذخایر داده بودیم که تخصیص زمین انجام شده و مکان مشخص شده و یک مرکز دیگر نیز به این 3 مرکز اضافه شده است.

دوستی گفت: در حوزه تجارت که اصلی ترین گرفتاری همه ما همین مسئله است کارگروهی با حضور سه وزیر تشکیل شد و پیش نویس یک قانون برای تجارت و ته لنجی نوشته شد که در این قانون بیمه ملوانان تا ساماندهی ته لنجی و تخفیفات مختلف در این قانون در نظر گرفته شده است این قانون در پروسه است و امیدوارم به سرعت اجرایی شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان اظهار داشت: در مسئله آبرسانی به دشت‌ها و تکمیل زیرساخت‌ها، معادل 10 درصد هزینه انجام شده برای سد جگین برای آب رسانی به دشت ها و اراضی پایین دست این سد کردیم تا سرمایه گذاری بزرگ اولیه فایده ای داشته باشد و بتواند به ایجاد شغل برای مردم منطقه کمک کند.

استاندار هرمزگان گفت: برای تکمیل زنجیره پتاسیم و ایجاد شهر پتاس 70 هکتار در نظر گرفته شده و از سوی دیگر بر روی شهر سیلیس در استان نیز مطالعاتی انجام شده و با توجه به ضعف منابع سیلیس در هند به دنبال بازار هند و سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری دریایی نیز ما توانستیم یکی از آرزوهای دیرینه استان را برآورده کنیم و توانستیم سهمیه سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های کروز را مجوز بگیریم.

دوستی گفت: نسخه اولیه دفترچه سرمایه گذاری استان در اسفندماه با تلاش معاونت اقتصادی استانداری آماده شده که کار بزرگی است، با این دفترچه می‌توان نظر سرمایه گذاران را جلب کرد و در آن 68 مشوق طلایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان افزود: برای نوسازی باغات استان بالغ بر 1100 میلیارد تومان تسهیلات گرفته شد که متاسفانه استقبال مناسبی از این طرح نشده است ما در سفر ریاست جمهوری 14 هزار و 400 میلیارد تسهیلات سفر گرفتیم که باید ماهانه 1250 میلیارد تومان جذب شود که هنوز استقبالی نشده است و در صورت عدم جذب، بازگشت خواهد خورد.

استاندار هرمزگان گفت: در بحث سند دار کردن زمین‌های مسکونی در مناطق مختلف استان از جمله در بندرعباس، جزیره هرمز و میناب خوب عمل شد اما در حوزه سند دار کردن اراضی کشاورزی همچنان مشکل وجود دارد.

وی تصریح کرد: تمرکز عمده طرح‌های گردشگری بر معلول سفر و احداث هتل و مسافرخانه است در حالی که باید به سمتی برویم که در حوزه گردشگری طرح‌هایی اجرایی شود که عامل سفر به استان شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.