×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
نمایندگان متوجه عواقب کارهای خود باشند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دبیر هیات اجرایی خانه کشاورز استان گفت:یکی از بهترین اثراتی که همین گفت و شنودها با مسئولان دولتی داشته است  تصمیم اخیری است که هیات دولت در زمینه تعیین و تکلیف بدهی‌های معوقه‌ی کشاورزان گرفته است،این امر در تاریخ کشاورزی این مملکت بی نظیر است.

“ابوطالب جوادی” ادامه داد: کشاورزی داشتیم که 500میلیون با پایه‌ی وام 100 میلیون تومان  بدهکار بوده است و با آگاهی از این موضوع احساس کرده است بخشی از مشکلاتش قابل حل خواهد بود،اما در حال حاضر این امر دائما به تغویق می‌افتد و نمی دانم که دلیل آن چیست؟

در همین جلسه فرحناز علوی رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی افزود:ما در زمانی می‌توانیم مشتی واحد باشیم که حرفمان یکی باشد متاسفانه بدهی های کشاورزان راه را برای آنان دشوار ساخته است.

علوی با بیان این‌که دولت در ابتدا مصوبه‌ای را به مجلس ارائه کرد که در این مصوبه کشاورزان تمامی سود و جرایم به انضمام اصل وام یک جا تجمیع شود برای دو سال امحال شودادامه داد:بعد از آن مصوبه ای دیگری دادند که جرایم بخشوده و اصل وام برای سه سال امحال شود.که این خبر باعث خوشحالی کشاورزان شد،اما نمیدانم جناب نوبخت عضو هیات دولت هستند یا خیر چرا که در حال حاضر بخشنامه‌ی دیگری به برنامه و بودجه داده شده است که تمامی سود جرایم به انضمام اصل وام یک جا تجمیع شود برای سه سال قسط بندی شود.

علوی تصریح کرد:من نمیدانم منظور از امحال یعنی زمان دادن و نه تقسیط!در حال حاضر ما باید به کشاورز چه بگوییم؟چگونه کشاورز را توجیه کنیم.

در ادامه وکیلی پور عضو نظام صنفی کشاورزی استان با بیان این‌که ما توانایی احیای حقوق کشاورزان را داریم گفت:مشکل ما این است که مسئولانی که برای بخش کشاورزی تصمیم می گیرند هیچ کدام کشاورز نیستند

وی افزود:از اول انقلاب تا 25 سال ایران خودرو اجازه نداد که یک ماشین خارجی وارد کشور شود.چرا؟چون هر عید این شرکت برای هر نماینده یک سمند می‌فرستاداما من کشاورز نداشتم و فقط 2کیلو خرمای پیارم برایشان می فرستادم خب پس معلوم است که کسی از من دفاع نمی کند!

وکیلی پور تصریح کرد:وقتی تشکل و اصناف کشاورزی با هم مشکل پیدا می‌کنند آقایان دولتی از این امر خوشحال هستند زیرا نتیجه‌ی این اختلاف کاری از پیش نبردن است همچنین این موضوع مهم که بانک کشاورزی در بحث بخشودگی دیرکرد وام کشاورزان تعلل می‌کند و این امر نیازمند پیگیری است.

قاسمی عضو نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان نیز اظهار داشت:بانک کشاورزی مصوبه‌ی دولت را به نوعی دور می‌زند و امحال را به تقسیط تبدیل کرده است ،این کار را هر بانکی انجام دهد شاید قابل قبول باشد اما این حرف از بانک کشاورزی قابل قبول نیست چرا که این بانک دولتی است و دولت دستور را داده است و بانک کشاورزی باید اطاعت کند،این که این مشکلات در خال حاضر وجود دارد چیزی جز نافرمانی نیست.

وی ادامه داد:در حال حاضر نمایندگان باد بدانند که نماینده شدنشان و به مجلس رفتنشان را مدیون مردم هستند که بخشی از این مردم کشاورزان هستند، اگر به مشکلات ما توجه نکنند پس باید عواقب این کار را هم در نظر بگیرند.

در حاشیه همین جلسه درویش زاده رییس تشکل‌های سازمان جهاد گفت:شرح وظایف شما به یک هدف کلی ختم می‌شود و آن هم دفاع از حقوق کشاورز است،همه‌ی تشکل ها باید دست به دست هم دهند و به بهترین شکل حقوق کشاورزان را استیفا کنند.

 

محمد باستین عضو نظام صنفی کشاورزی شهرستان بندرعباس نیز عنوان داشت:مشکلات کشاورزان و عدم هماهنگی‌ها به اوج خود رسیده است،ما نمی‌خواستیم با نظام مهندسی به تقابل بپردازیم اما تقابلی در بحث سوخت به وجود آمد که بسیار هم ناخوشایند بود.

باستین بیان کرد:باید فکری اساسی کنیم تا از این مشکلات و اختلاف نظرها بیرون بیاییم،مکان نظام صنفی برای ما ایجاد مشکل می‌کند و ما هر روز با اخطاریه مواجه هستیم.

گفتنی است در پایان این جلسه اعضا از برگزاری یک همایش بزرگ کشاورزی در رودان تا پایان امسال خبر دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.