×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
مرجعیت علمی دانشگاه ها باید در اولویت باشد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محمدعلی زلفی‌گل عصر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه هرمزگان، افزود: وحدت میان ریاست دانشگاه هرمزگان، استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پیشبرد اهداف و رسیدن به پیشرفت بسیار ارزشمند است. با وجود اینکه شاهد سلایق سیاسی و مذهبی در این استان هستیم اما قدردان وحدت و اهداف مشترک هستیم.

زلفی گل با بیان این که توجه به تمام اعضای جامعه فرهیخته دانشگاهی همواره توضیه می شود، افزود: خدا را شاکریم با حضور دانشجویان در دانشگاه ها شاهد شورو نشاط هستیم. دانشگاه بدون دانشجو مانند جسم بدون کالبد است، قدردان پرسنل وزارت بهداشت و مدیرانی هستیم که امکان واکسیناسیون را فراهم اوردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: خوشبختانه در استان هرمزگان شرایط ویژه ای حاکم است. انتظار می رود دانشگاه هرمزگان پیشرو در مهارت پروری باشد. با توجه به اینکه این استان قطب اقتصادی کشور است، انتظار می رود فارغ التحصیلان این دانشگاه از سایر فارغ التحصیلان متفاوت باشند.

زلفی گل با بیان این که چگونه آموزش و پژوهش را هدفمند کنیم، تصریح کرد: از زمان آغاز ماموریتم، پنج اولویت را در راس امور خود قرار داده ام، اول چه کنیم دانشگاه ها در بعد ملی و فراملی پیشرو شوند؟ دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری و مرجعیت علمی دانشگاه های کشور در اولویت باشد”، ما وارث فرهنگی هستیم که می گوید، میازار موری که دانه کش است اما در سطح بین الملل به گونه ای نمایش داده می شود که ایران به دنبال تنش است.

وی بیان کرد: چگونه به آموزش و پژوهش هدفمند دست یابیم؟ باید به هر سه نوع تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه ای توجه شود. نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری محور بعدی اهداف است. علم و نوآوری، فرهنگ جدید ایجاد می کند و از طرفی یاید فرهنگای گذشته پالایش شود. اولویت بعدی شاگرد، فناور و نوآور پروری است، استاد زمانی موفق است که دانشجویانی به مراتب موفق تر، باهوش تر و نو آورتر تحویل جامعه دهد.

وزیرتحقیقات، علوم و فناوری ادامه داد: تولید ثروت از دانش، باید تولید علم مرجعیت ایجاد کرده و مصرف آن دارایی و ثروت ایجاد کند. خوشبختانه دانشگاه هرمزگان در جایگاهی واقع شده است که نعمت های فراوانی در اطراف آن حضور دارد. قدر این نعمت را در کشور باید بدانیم و آن را تبدیل به قطب علمی کشور کنیم.

دانشگاه هرمزگان الگویی برای سایر دانشگاه های کشور شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از رییس جدید می‌خواهیم این دانشگاه را تبدیل به الگویی برای کشور کند و از رییس سابق دانشگاه تشکر می‌کنم. در هرمزگان شرایط ویژه‌ای حاکم است و انتظار می‌رود دانشگاه هرمز الگوی آموزش مهارت محور برای آموزش عالی کشور باشد. برای مهارت محوری بسترهایی لازم دارید که دانشجو وارد بستر کار شود کارورزی کند که در هرمزگان وجود دارد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: اینجا قطب اقتصادی کشور است و صنایع مختلف در آن هست و دانش آموختگان این دانشگاه باید با سایر دانشگاه ها متفاوت باشند چون در هرمزگان امکان آن فراهم است که دانشجویان بخش کاوروزی را به معنای واقعی در صنعت بگذرانند.

در پایان این مراسم، از زحمات ریاست سابق دانشگاه هرمزگان دکتر علی اکبر شیخی فینی قدردانی و سکانداری دانشگاه هرمزگان به دکتر محمدصادقی تحویل داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.