×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
مجوز تاسیس ۴۵ دهیاری جدید در استان هرمزگان صادر شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی بیان داشت: یکی از مبناهای دولت سیزدهم توسعه روستایی و افزایش ضریب خدمات دهی است. بر همین مبنا از اوایل شروع به کار در استان هرمزگان، یکی از اولویت‌ها را پیگیری تاسیس دهیاری در روستاهای فاقد این امکان تعریف کردیم و بنا به درخواست‌های ارجاعی به استانداری تلاش شد با رایزنی‌ مجوز تاسیس دهیاری برای این روستاها اخذ شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: خوشبختانه با نگاه مثبت وزارت کشور و موافقت وزیر، توانستیم مجوز تاسیس ۴۵ دهیاری جدید را برای استان هرمزگان بگیریم.

وی تصریح کرد: یکی از مولفه‌ها در گرفتن این مجوز، دارا بودن شرایط لازم روستاها برای تاسیس دهیاری بود که به لحاظ تعداد خانوار (۲۰ خانوار) و جمعیت ساکن در روستا، تعداد ۴۵ روستا در مناطق مختلف استان امکان تاسیس دهیاری خواهند داشت.

دوستی بیان کرد: بر همین مبنا، ۲ روستا در حوزه شهرستان بستک، ۷ روستا در شهرستان بشاگرد، ۱۱ روستا در بندرعباس، ۳ روستا در بندرلنگه، ۹ روستا در شهرستان جاسک، ۶ روستا در شهرستان حاجی آباد، ۳ روستا در شهرستان سیریک، ۲ روستا در شهرستان میناب، ۱ روستا در شهرستان پارسیان و ۱ روستا نیز در شهرستان قشم مجوز تاسیس دهیاری گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با احداث دهیاری در این روستاها قطعا میزان خدمات دهی به مردم شریف استان در نقاط مختلف افزایش خواهد یافت و دهیاران این روستاها می‌توانند پیگیر حل مشکلات و رساندن امکانات مناسب به مردم باشند.

دوستی تصریح کرد: یک‌ دهیاری فعال می تواند علاوه بر انجام امورات خدماتی و عمرانی روستا با تعریف و پیگیری پروژه های مختلف در اشتغال و ارتقا سطح اقتصادی مردم روستا نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

استان هرمزگان ۱۷۰۴ روستا دارد که پیش از صدور این مجوز تعداد ۱۲۱۲ روستای آن دارای دهیاری بودند و با مجوز صادر شده این تعداد به ۱۲۵۷ دهیاری رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.