×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پردیس فناوری و نوآوری هرمزگان کلنگ زنی شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،کلنگ پروژه پردیس مشترک فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری و دانشگاه هرمزگان با حضور دکتر محمد زلفی گل وزیر محترم عطف، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه هرمزگان، علی فتی رئیس پارک علم و فناوری، روسا و اعضای هیأت علمی دانشگاه های استان و مدیران دستگاه های اجرایی به زمین زده شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در حوزه فناوری در استان هرمزگان و هم افزایی کم نظیر میان دانشگاه هرمزگان و پارک علم و فناوری بیان داشت: توسعه فناوری نیاز کشور می باشد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری نیز این یک امر اجتناب ناپذیر است.

زلفی گل اضافه کرد: احداث پردیس نوآوری و فناوری در هرمزگان یک قدم مبارک است و می تواند منجر به توسعه و یا ایجاد زیرساخت توسعه در منطقه شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از فعالیت هایی که منجر به پیشرفت و فناوری می شود ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهنده ها در محدوده پروژه پردیس مشترک فناوری خواهد شد.

زلفی گل افزود: پارک علم و فناوری هرمزگان باید الگوی مهارت محور باشد که بسترهای لازم برای کسب تجربه دانشجو در استان را فراهم می کند.

زلفی گل مرجعیت و دیپلماسی علمی را اولین اولویت آموزش و پژوهش هدفمند دانست و گفت: باید به دنیا صلحمان را بفهمانیم و نخبگان ما ما در دنیا حرف برای گفتن داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در این آیین ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین گفت: با توجه به جابجایی محل احداث پروژه و تصویب و تخصیص اعتبارات، پروژه مذکور فاز بندی شده و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در داخل پردیس دانشگاه هرمزگان (کل مساحت سایت ۴۲ هکتار است) و در ۳ فاز اجرا می شود.

فتی تصریح کرد: در فاز اول عملیات اجرایی جاده های دسترسی داخلی سایت به مساحت ۱۷۰۰۰ مترمربع و سوله های کارگاهی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در قالب ۴ سوله ۲۵۰ مترمربعی در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: در فاز دوم ساختمان ستادی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع که شامل ساختمان مرکز رشد به مساحت ۱۴۵۰ مترمربع و ساختمان چند مستأجره به مساحت ۱۴۵۰ متر مربع و ساختمان ستادی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع که در صورت تخصیص اعتبار آماده برگزاری مناقصه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در فاز سوم اجرا و تجهیز پست های برق، کابل کشی برق و دیتا و لوله کشی آب جهت تأمین زیرساخت های لازم و احداث ۱۰۰۰ مترمربع سوله کارگاهی و آزمایشگاهی دیگر اجرایی می شود.

فتی بیان داشت: مواردی که در دست اقدام می باشد احداث ساختمان ستادی و مرکز رشد، تکمیل سوله های کارگاهی، تأمین آب و برق سوله ها و ساختمان ستادی و مراکز رشد، تکمیل جاده های دسترسی و پیاده رو سازی و ساماندهی کانال هدایت آبهای سطحی است که در حال انجام است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در پایان تصریح کرد: هدف ما از ایجاد پارک پردیس مشترک فناوری و نوآوری در استان پیوند عمویق تر و مستحکم تر میان صنعت و دانشگاه به واسطه پارک علم و فناوری و مراکز رشد می باشد و همچنین فراهم کردن شرایطی که موجب ماندگار شدن نخبگان در کشور است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.