×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
تجلیل از کارفرمایان، کارگران، مدیران و فرماندهان بسیج عرصه کار و تلاش هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی و تجلیل از کارفرمایان، کارگران، مدیران و فرماندهان بسیج عرصه کار و تلاش هرمزگان ضمن تبریک هفته کارگر، اظهار کرد:  بسیج کارگران و کارخانجات حمایت‌های را از اقشار محروم جامعه در حد توان خود داشته است.

وی در ادامه افزود: ۱۲ مرحله توزیع کمک‌های مومنانه، کمک به امر ازدواج آسان جوانان با اهدا جهیزیه، توجه به منازل تخریب شده مردم در اثر وقوع سیل و زلزله و… همه اینها بخشی از حمایت‌های است که با پیشتیبانی و مشارکت شرکت‌ها و صنایع صورت گرفته است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردنده اند، خاطرنشان کرد: عملکرد کارخانجات برای تحقق  شعار سال بسیار دارای اهمیت است و می‌تواند با استفاده از تمام ظرفیت خود نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

سردار سالاری عنوان کرد: عمل به شعار سال یک تکلیف شرعی است و برای تحقق آن باید همه در راه نقش‌آفرینی کنیم تا این امر مهم محقق شود تا موجب رفع دغدغه شود.

در ادامه این مراسم نیز دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: در اسلام در همه ابعاد به موضوع کار و کارگر سفارش و تاکید بسیاری شده است و باید بکوشیم تا این تأکیدات اسلامی را بيش از پيش در جامعه عملياتی کنیم.

وی در ادامه افزود: هرمزگان یک استان صنعتی است و شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگی را درون خود جا داده است و با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری سال جاری سال تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین نامگذاری شده است باید در  صنعت بخشی را به عنوان دانش بیان داشته باشیم و با توجه به نقشه راه در گام دوم انقلاب انجام دهیم.

کامرانی عنوان کرد: در زمینه دانش بنیان شدن،  دانشگاه ها آماده عملياتی کردن این امر مهم هستند و دولت هم در این رابطه بر اساس قانون کمک می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، ابراز داشت: متاسفانه ما در استان مشکل بیکاری جوانان را داریم و از هیچ کس قابل پذیرش و پذیرفته نیست که استانی که دارای ظرفیت است مشکل بیکاری داشته باشد و صنعت باید نقش بیشتری را برای کم کردن موضوع بیکاری در استان انجام دهد.

در ادامه این مراسم نیز منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید برای تحقق شعار سال  همه‌ی دستگاه‌ها و قوا مانند مجلس، دولت، قوه قضاییه، نيروهاي مسلح و… به همدیگر کمک و یاری کنند تا این مهم به سرانجام برسد.

وی در ادامه افزود: امسال که یک دولت انقلابی روی کار آمده یک فرصت ویژه و طلایی است که هر چه توان و ظرفیت داریم برای محقق شدن شعار سال به کار ببندیم و نباید زمان را از دست دهیم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه هرمزگان با این همه توان و ظرفیت در بحث بیکاری دچار مشکل است و ما باید کارآفرینی را در استان در راستای کم کردن بیکاری تقویت کنیم.

وی افزود: در مجلس در بحث بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای رفع محرومیت دیده شده است که موجب کم شدن محرومیت می شود.

آرامی ابراز داشت: با پیشنهاد دولت در هر استان صندوقی تحت عنوان توسعه و عدالت ایجاد می‌شود که موجب کم شدن رفع محرومیت می‌شود.

در ادامه این مراسم نیز سرهنگ امیر ارسلان شهبازی مسوول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با تبریک هفته کارگر اظهار کرد:  جامعه کارگری در استان هرمزگان ۷۶ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و همیشه این قشر زحمتکش در خط مقدم قرار دارد.

وی در ادامه افزود: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا؛ متاسفانه جامعه کارگری بشدت آسیب دید و این سازمان بنابر فرمايشات حضرت آقا در طرح مواسات و همدلی ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در طی مراحل مختلف با مشارکت شرکت‌ها و صنایع بین جامعه هدف و محرومین توزیع کرده است.

ریاست سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به اقدامات دیگر این سازمان پرداخت و عنوان کرد: آزاد سازی زندانیان، راه اندازی مرکز تجمیع واکسن کرونا و کمک به اشتغال خانواده های محروم بخشی از این فعالیت هااست.

سرهنگ شهبازی گفت: صندوق خیریه شهید سلیمانی را تشکیل دادیم که در این رابطه مبلغ  ۵۰۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض جهت اشتغال و درمان و … محرومین پرداخت کردیم و مبلغ یک ملیارد تومان وام جذب شده است.
وی در بحث کمک این سازمان  به موضوع ازدواج آسان ابراز داشت: تاکنون ۵۰ سری جهیزیه به افراد محروم اهدا شده است که طی هفته های آینده ۳۰ سری جهیزیه دیگر هم به نوعروسان اهدا می‌شود.

وی کارگران فصلی و ساختمانی از مظلوم‌ترین قشر کارگری دانست و عنوان کرد: این سازمان همراه سعی کرده این کارگران مورد حمایت قرار دهید که در حال حاضر ۲۰۰ خانواده کارگری را تحت حمایت مستقیم خود دارد.

گفتنی است: در پایان این مراسم از کارفرمایان، کارگران، مدیران و فرماندهان بسیج عرصه کار و تلاش هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.