×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
شاخص فوتی‌های کرونا هرمزگان در پایین ترین حد خود قرار دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،فاطمه نوروزیان بیان داشت: در مقایسه دو هفته اخیر کلیه شاخص‌های مربوط به بیماری کرونا رو به کاهش بود، در شاخص تست و غربالگری ۱۹ درصد کاهش داشتیم و در شاخص شناسایی موارد مثبت نیز با ۴۸ درصد کاهش مواجه بودیم که این کاهش شناسایی موارد مثبت نشانه بسیار خوبی از کاهش گردش ویروس در استان است.

وی عنوان کرد: شاخص تعداد موارد بستری نیز در هفته اول اردیبهشت نسبت به هفته آخر فروردین کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

نوروزیان اضافه کرد: بنا به گزارش معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه سرپایی به کلینیک‌ها نیز ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده و درصد مثبت شدن تست‌ها از ۱۳ درصد به ۹ درصد رسیده است که این ۴ درصد کاهش شاخص موارد درصد مثبت شدن تست‌ها از نظر اپیدمیولوژی نشانه بسیار خوبی از کاهش گردش ویروس و بیماری در جامعه است.

وی ادامه داد: موارد بستری در آی‌سی‌یو ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و در نهایت در هفته آخر فروردین ماه یک مورد فوتی ثبت شد که در هفته گذشته به دو مورد افزایش پیدا کرد. همچنان شاخص فوت در پایین‌ترین حد خود قرار دارد که امیدواریم به زودی به صفر برسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان عنوان کرد: از نظر رنگ بندی هم اکثر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند. شهرستان قشم و بندرلنگه رنگ آبی و جزیره هرمز و شهرستان ابوموسی به رنگ نارنجی هستند. امیدواریم با ادامه روند واکسیناسیون و تکمیل آن و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم استان و کشوری سبز و عاری از کرونا داشته باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.