×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در مراکز قرنطینه هرمزگان ترانزیت شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عباس مویدی افزود: در این مدت همچنین افزون بر یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۳۳تن محصول کشاورزی از مبادی خروجی استان صادر شده که نسبت به سال قبل افزایش ۱۲.۸ درصدی داشته است.

وی بیان داشت: بیشترین کالاهای صادراتی به ترتیب شامل هندوانه، سیب درختی، گوجه فرنگی، پیازو خرما بوده که به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، هند، عمان، چین و مالزی بارگیری شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: بیشترین میزان این صادرات به ترتیب از قرنطینه شهید باهنر، بندرلنگه، بندر شهید رجایی، جاسک و بندرخمیر صورت گرفته است.

مویدی میزان واردات کالا به مبادی ورودی استان در سال گذشته را نیز دافزون بر سه میلیون و ۴۱۸ هزار و ۳۰۱ تن عنوان کرد که بیشترین آن به ترتیب از قرنطینه شهید رجایی، قرنطینه بندرلنگه، قرنطینه شهید باهنر و قرنطینه قشم صورت گرفته است.

وی از لزوم همگرایی سایر نهادها به منظور مدیریت عوامل خطرزای گیاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای ضوابط قرنطینه ای به منظور جلوگیری از ورود عوامل خسارتزای گیاهی به درون کشور و همچنین صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات صادراتی به جد در مراکز قرنطیه گیاهی بنادربه ویژه شهیدرجایی و باهنر دنبال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: تمام همکاران ما شبانه روز تلاش می کنند تا در این شرایط سخت به اقتصاد کشور و رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه واردات و صادرات و ترانزیت کمک کنند.

وی ابراز داشت: مراکز قرنطینه ای سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مستقر در بنادر شهید رجایی، شهیدباهنر ،بندر لنگه، جاسک، میناب و سیریک بر محموله های صادراتی و وارداتی محصولات کشاورزی نظارت دارند.

وی عنوان کرد: با همدلی و هماهنگی بیشتر و با توجه به نقش فعال تشکل ها و تعاونی ها برای ایجاد زیرساخت‌های بخش خصوصی شاهد توسعه صادرات در بخش کشاورزی خواهیم بود.

وی ساماندهی کشاورزان در تشکل های کشاورزی و تقویت تشکل ها را نیز بهترین روش برای تقویت و توسعه صادرات بخش کشاورزی دانست.

وی به مواردی که می تواند در صادرات حایز اهمیت باشد اشاره کرد و گفت: در این خصوص، فراهم کردن بستر لازم برای احداث سردخانه ها و ارایه مشاوره فنی به تولید کنندگان، بهره برداران و کشاورزان نیز از جمله اقداماتی است که سازمان برای صادرات محصولات کشاورزی انجام داده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.