×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و ۳ تن مواد مخدر در آب‌های خلیج فارس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احمدعلی گودرزی، از شناسایی و کشف بیش از ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای آبی خلیج فارس در منطقه سیریک و قشم خبر داد و گفت: مرزبانان استان هرمزگان مستقر در آب‌های خلیج فارس با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر آب‌های انحصاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه سیریک و قشم، از خروج محموله سنگین سوخت قاچاق به خارج از مرزهای کشور جلوگیری کردند.

وی افزود: مرزبانان طی دو عملیات رزمی و تاکتیکی در مرزهای شهرستان سیریک و قشم، موفق به کشف ۳۰۷ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۹۲۲ میلیون ریال شدند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با تأکید بر اینکه شناسایی و دستگیری عوامل قاچاق سوخت در دستور کار مرزبانان است، اظهار کرد: با توجه به پیامدهای مخرب و تأثیرگذار پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه بی امان با قاچاقچیان سوخت و برخورد قاطع با باندها و شبکه‌های سازمان یافته قاچاق سوخت در مرزهای کشور، به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار دارد.

گودرزی گفت: رزمندگان پرتوان مرزبانی در استان سیستان و بلوچستان حین کنترل مرزها اعم از دریایی و خشکی، موفق شدند در ۲۴ ساعت گذشته طی ۳ عملیات جداگانه مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را در مرزهای جنوب شرق کشور کشف کنند.

وی با اشاره به توفیقات مرزبانان در کشف محموله مواد مخدر طی ۳ عملیات مرزی در شهرستان‌های سراوان، میرجاوه و چابهار افزود: در این ۳ عملیات مرزبانان موفق شدند حدود ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر که عمدتاً صنعتی و سنتی بود را کشف و در این رابطه چندین دستگاه خودرو توقیف و تعدادی سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در ادامه از کشف مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات در مرزهای استان خوزستان و کرمانشاه خبر داد و گفت: مرزبانان مستقر در مناطق مرزی هورالعظیم خوزستان و ثلاث باباجانی استان کرمانشاه نیز موفق شدند ضمن انهدام باندهای سلاح و مهمات، ۹۲ قبضه سلاح کلت و مهمات مربوطه را از ۲ باند قاچاق کشف کنند.

وی اظهار کرد: مرزبانان به صورت شبانه‌روزی در مناطق مرزی سراسر کشور حضوری فعال و گسترده دارند و اجازه ایجاد هیچ‌گونه ناامنی و فعالیت به مخلان نظم و امنیت را در مرزها نخواهند داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.