×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۵ خرداد , ۱۴۰۱  .::.   برابر با : Thursday, 26 May , 2022  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسیدگی به اعتراضات مالیاتی از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،رضا آخوند زاده با اشاره به بند یک دستور العمل اجرایی ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی ۱۴۰۰/۳/۲ گفت: کلیه مودیان پس از ابلاغ برگ تشخیص مالیات یا برگ اعلام نتیجه رسیدگی چنانچه نسبت به هریک معترض باشند باید ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ اوراق مذکور با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی www.intamedia.ir اعتراض خود را به همراه مستندات مربوطه ارسال نمایند .

مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان افزود: از تاریخ ۱۸/‏۰۲/‏۱۴۰۱‬ به بعد صرفاً به اعتراضاتی که از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امورمالیاتی کشور ارسال گردد رسیدگی خواهد شد، لذا در راستای اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۴۰۰/۳/۲ به اعتراضاتی که از طرق دیگر واصل شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

آخوند زاده با اشاره به ضرورت هوشمند سازی نظام مالیاتی تصریح کرد: این اتفاق موجب افزایش کارایی، اجرای عدالت مالیاتی، سهولت فرآیندها، رضایتمندی عمومی، کاهش فرار مالیاتی و مالیات ستانی بر مبنای داده های دقیق و شفاف خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک امورمالیاتی را گامی مهم در تحقق دولت الکترونیک قلمداد کرد و گفت: از طریق این پنجره خدمات مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان بطور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود که از آن جمله درخواست ثبت و پیگیری اعتراض، مشاهده اطلاعات پرونده‌های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامه‎های مالیاتی، و … اشاره کرد.

وی درپایان مودی محوری و مقابله با فرار مالیاتی را به عنوان اولویت های اداره کل امورمالیاتی هرمزگان اعلام کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.