×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
افزایش قیمت نان نداریم

مصیب رجایی ،تجارت جنوب آنلاین،علی فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگاندر نشست خبری مشترک مدیران صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، جهاد کشاورزی هرمزگان و امور اقتصادی و دارایی استان که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: افزایش قاچاق کالا و کمبود کالاهای اساسی به موجب قاچاق از پیامدهای یارانه پنهان در کشور است. اصلاحات اقتصادی باید رخ بدهد تا یارانه را بدست جامعه هدف و دهک مدنظر برسد.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم یارانه در حوزه کالاهای اساسی توزیع می شود. عنوان کرد: بسیاری از کالاهای اساسی به دلیل حجم بالای یارانه ها تا نزدیک به دو برابر اندازه مصرفی که سازمان خواربار جهانی توصیه می کند، در کشور بالا است. روغن یکی از این کالاها است که در چند روز گذشته مدنظر بوده است. سایر اقلام اساسی مانند برنج، شکر، آرد و گندم همین اتفاق رخ داده است.

فیروزی خاطرنشان کرد: به واسطه تفاوت قیمتی که برای آرد در ایران با کشورهای همسایه وجود دارد منجر به قاچاق گسترده آرد و گندم در مرزهای کشور شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: اصلاح قیمت ها مدنظر دولت است و استان هرمزگان همانند ۳۱ استان دیگر تابع سیاست های ابلاغی دولت است. اما به معنای این نیست که فقط نظارگره باشیم. در استان قطعا دستگاههای متولی صنعت، معدن و تجارت، جهاکشاورزی و سایر دستگاههای دخیل در ستاد تنظیم بازار به مسائل بوجود امده ورود کرده اند.

به گفته وی، موضوع روغن در کل کشور یک مسئله مهم بوده است. طی سه روز اخیر اقدامات خوبی برای تامین روغن در سطح استان صورت گرفته و هیچ تلاطمی به لحاظ توزیع و فروش نخواهیم داشت. کانال های توزیع هدایت شده اند و اجازه احتکار نخواهیم داد و با افرادی که اقدام به احتکار کنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

فیروزی با تاکید بر این که هیچگونه کمبودی به لحاظ کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد، اظهارداشت: توزیع روغن در فروشگاههای زنجیره ای و مدنظر بیشتر خواهد شد و مردم می توانند از این فروشگاهها تهیه کنند. توزیع کالاهای اساسی هوشمندانه می شود تا از این مرحله حساس هدفمند کردن یارانه با نظارت صحیح عبور کنیم.

وی با اشاره به اخبار گرانی نان در کشور ابرازداشت: قیمت نان به هیچ عنوان گران نخواهد شد و با همین قیمت اعلام شده توزیع خواهد شد. وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اعلام کرده اند که قیمت نان هیچ گونه تغییر نخواهد داشت و شیوه هدفمندی یارانه ها و رسیدن یارانه ها به دست مصرف کننده نهایی و حقیقی بزودی اعلام خواهد شد و مردم قرار نیست هزینه ای بابت تغییر شیوه پرداخت کنند. این هدفمندی در میان مدت و بلند مدت به نفع تولیدکنندگان هم خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: پیش از این هم قیمت خرید تضمینی از گندم کاران مناسب بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.