×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
هرمزگان نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محمدرضا صفا در نشست با سفارت جمهوری بلاروس در هتل هما که با حضور فعالین اقتصادی در بخش های مختلف برگزار شد، افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوایی در استان هرمزگان به گونه ای است که تغییرات فصولی همچون زمستان و تابستان تاثیر چندانی در فعالیت‌های زراعی کشاورزان ندارد و کشاورزان در هر زمانی که اراده کنند، می‌‎توانند دست به کشت محصولاتی بزنند که دیگر استان‌ها امکان کشت آن‌ها را ندارند و بر همین اساس این استان به بهشت کشاورزی خارج از فصل در سطح کشور شهرت یافته است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: درحوزه ایجاد گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی نیز طرح‌های بزرگی در هرمزگان در حال انجام است و تحولات خوبی را در این حوزه شاهد هستیم که می توانیم متناسب با نیاز کشورهای هدف محصولات را تولید و صادر نماییم.

صفا با بیان اینکه هرمزگان با تلاش‌های صورت گرفته از استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های کشاورزی و شیلات است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی کشور در هرمزگان تولید می‌شود و از این حیث در بسیاری از محصولات مهم مانند گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، هندوانه، خرما و مرکبات رتبه‌ نخست را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در بحث مراودات تجاری با کشور بلاروس به ویژه در بخش کشاورزی دستاوردهای بسیار خوبی رقم بزنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ابراز داشت: اتاق بازرگانی هرمزگان تاکید بسیار ویژه ای در بحث مبادلات بین المللی و شناساندن ظرفیت های استان هرمزگان در بحث اقتصادی و گردشگری به کشورهای هدف دارد و تاکنون با اتاق های بازرگانی کشورهای متعددی ارتباط برقرار کرده و دستاوردهای بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است. با توجه به ظرفیت های استان هرمزگان ارتباط با یکی از اتاق های بازرگانی بلاروس که بتواند از ظرفیت های این استان استفاده نماید برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.