×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
صید ساردین در جاسک ۱۰ درصد افزایش یافت

اکبر حیدری نژاد در گفت و گو با خبرنگار تجارت جنوب آنلاین ازشهرستان جاسک افزود: تغییرات جوی و آموزش نوین به صیادان علت افزایش صید در آبهای این شهرستان بوده است. وی، فصل صید ساردین ماهیان را از اول مهر۹۷ تا نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۸عنوان کرد و ادامه داد: ۴۵۰ صیاد زن و مرد بوسیله ۲۵ فروند قایق و لنج با استفاده از تورهای ریزبافت، صید ماهی ساردین را برعهده داشتند.
معاون صید و صیادی شیلات جاسک اظهار داشت: ۷۵ درصد ماهی صید شده به ۳ کارخانه فعال پودر ماهی و یک سردخانه عمل آوری این شهرستان و بقیه به شهرستانهای میناب ، رودان و بندرعباس ارسال شد.
حیدری نژاد یاد آور شد: جاسک بعد از شهرستان قشم رتبه دوم صید ساردین ماهی را در هرمزگان دارد؛ از جمعیت ۵۱ هزار نفری جاسک در ۳۰۰ کیلومتری بندرعباس، ۵ هزار نفر با بهره گیری از ۸۰۰ فروند لنج و قایق به صید و صیادی مشغول هستند.
ساردین ماهیان از دسته ماهیان سطحی است که به نام ساردین و موتو معروف هستند.ترکیبات گوشت ساردین ماهیان دارای پروتیین و ویتامین های بالایی هستند که می توان به عنوان یک ماده غذایی منفرد و همراه با مواد غذایی دیگر مصرف کرد زیرا دارای بافت نرم و بسیار نازک بوده و زود فساد می شوند.
ساردین ماهیان به دلیل داشتن لطافت و ظرافت بافت در مقابل عوامل ایجاد کننده فساد بسیار حساس بوده و کیفیت غذایی خود را در صورت نبود سرعت در کار و عمل آوری و یا حمل و نقل و گذشت زمانی کوتاه سریع از دست می دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.