×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از ناهماهنگی در اعطای جوایز تا انتقاد کیومرث پوراحمد به سردیس شهیدآوینی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،نقل از ایسنا؛ یازدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت با ۴۶ فیلم کوتاه در چهار بخش مستند، تجربی، داستانی و پویانمایی کار خود را آغاز کرد و فیلم سارانی از شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرخمیر، رودان، بستک، میناب، حاجی‌آباد، بشاگرد و شهر فین در این دوره از جشنواره حضور داشتند. در این دوره ۹۶ فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی ۴۶ اثر در بخش رقابتی انتخاب شد.

بر این اساس کار انتخاب آثار این دوره از جشنواره فیلم اردیبهشت را “نادر رونده، امین درستکار و علیرضا زارعی” بر عهده داشتند و داوری یازدهمین جشنواره اردیبهشت نیز براساس آرای “کیومرث پوراحمد، حسن نقاشی و محمود شهبازی” نیز انجام شد.

از نکات جالب این جشنواره می‌توان به تأخیر یک‌ساعته در آغاز مراسم پایانی و عدم خوانش یا انتشار بیانیه‌ای از سوی هیئت‌داوران که در تمامی جشنواره‌های مرسوم است، می‌توان اشاره کرد.

همچنین محمود شهبازی یکی از داوران این جشنواره به عدم ساخت فیلم توسط سینماگران هرمزگانی انتقاد کرد که با واکنش برخی از حضار و همچنین تشویق بخش بیشتری از سالن همراه شد.

ناهماهنگی در اعلام جوایز و عدم شور و هیجان در معرفی نفرات برتر با خواندن آن از سوی کیومرث پوراحمد و انتقاد به کلیشه‌ای بودن این کار از نکات جالب آئین پایانی جشنواره فیلم اردیبهشت بود که پوراحمد در این خصوص گفت: نمی‌خواهم تماشاگران معطل شوند و اسامی را سریع اعلام می‌کنم.

دربخش صدا جشنواره عنوان برتری نداشت اما رضا هاشمی زاده برای گویندگی متن سامسارا موفق به تقدیر هیئت‌داوران شد.

پوراحمد به موسیقی‌های متن بخش مستند که نشانی از بومی‌گرایی نداشت انتقاد کرد که یکی از حضار این سخن هیئت‌داوران را باعث تأسف دانست.

تقدیر از ثمین عالی زاده به‌واسطه تولید فیلم در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ استفاده کمتر از نایلون از نکات مورد تأکید هیئت‌داوران بود.

پوراحمد چهار فیلم اصغر بشارتی را ناب و کوتاه و تأثیرگذار دانست.

فیلم انکاس با کسب هشت عنوان برتر توانست جوایز این جشنواره را درو کند و پوراحمد این فیلم را سبب از بین بردن خستگی تمامی افراد حاضر دانست و با توجه به انتخاب بهترین فیلم از نگاه مخاطبین به فیلم انکاس به کارگردانی محمود شاکری، پوراحمد با بیان اینکه انکاس لایق این جوایز بود گفت دیدید ما نه پارتی‌بازی کردیم نه با رابطه جوایز را اهدا کردیم.

محمود شاکری هم در این خصوص در پشت تریبون گفت: جایزه مخاطبین بسیار برایم پراهمیت بود و جایزه‌ام را روز اول گرفتم که استاد پوراحمد به بنده برای این فیلم تبریک گفت باید از مسعود میرزایی هم تقدیر کنم که از ایده تا پایان فیلم همراهم بود.

همچنین کیومرث پوراحمد با اشاره به ساخت فیلمی در توصیف شخصیت شهید مرتضی آوینی، سردیس ساخته شده از این شهید را در تالار شهید آوینی بندرعباس بدون مشابهت با چهره حقیقی اش دانست و خواستار دقت بیشتر در ساخت چنین سردیس هایی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.