×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
13 طرح اصلی برای توسعه همه جانبه بندرلنگه مصوب شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در ادامه سفر به بخش‌های مختلف استان هرمزگان، امروز به شهرستان بندرلنگه سفر کرد و جلسه شورای اداری استان را با محوریت بررسی مسائل، مشکلات و پتانسیل‌های بخش‌های مرکزی، مهران و شیبکوه با حضور معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار کرد.

استاندار هرمزگان در پایان چلسه شورای اداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در ششمین جلسه شورای اداری با محوریت بررسی مشکلات بخش‌های استان در خدمت مردم شریف شهرستان بندرلنگه و بخش‌های مرکزی، مهران و شیبکوه این شهرستان بودیم.

وی افزود‌: مصوبات مختلفی در این جلسه داشتیم، اصلی‌ترین مبحث ما در بندرلنگه بحث اقتصاد دریا است، بندرگاه این شهرستان به دلیل وجود آبخورهای نامناسب، رشد شناورهای و ایجاد ظرفیت‌های جدید به طور قطع باید جابه جابه شود و جانمایی جدیدی صورت پذیرد و نخستین روزهای شروع به کار دولت سیزدهم این موضوع مهم را در دستور کار قرار دادیم.

دوستی بیان داشت: روز اول فروردین سال جاری، نشست مهمی با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه داشتیم در این جلسه ایجاد بندرگاه جدید برای شهرستان بندرلنگه مطرح شد و کارهای مطالعاتی آن هم با اخذ مشاور به انجام رسید.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: یکی دیگر از مهمترین موضوعات تخصیص زمین در پسکرانه‌های بندر است چرا که بندرگاه در آینده توسعه خواهد یافت و نیاز است زمین زیادی به آن تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: گازرسانی به اقصی نقاط استان هرمزگان امری ضروری و مهم است به همین منظور امسال به مردم شهرستان بندرلنگه قول دادیم که این مهم انجام شود و بایستی در نظر داشت که عملیات گازرسانی به توسعه شهرستان بندرلنگه کمک بسزایی کند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش گفت: سالن‌های ورزشی نیمه تمام و همچنین پروژه‌های نیمه تمام دیگر در حوزه آب و برق باقی مانده است و در باب این موضوع در این جلسه تصمیماتی گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه چند پروژه اصلی در حوزه بندرلنگه به لحاظ زیرساخت ملی وجود دارد اظهار داشت: به لحاظ زیرساخت ملی یک کریدور شرق به غرب از این شهرستان عبور می‌کند که برای این مهم اعتباراتی قابل توجهی اخذ شد و همچنین برای جاده کمربندی بندرلنگه در این خصوص هم اعتباراتی اخذ شد و امیدواریم که بخشی از این پروژه در دهه فجر افتتاح شود.

استاندار هرمزگان در ارتباط با زیرساخت‌های آموزش و پرورش در شهرستان بندرلنگه اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد که آموزش و پرورش دو رشته مختلف مربوط به علوم و فنون دریایی و زیر ساخت‌های شیلاتی را داشته باشد و برای تسریع در این کار تا زمان ساخت ابنیه و مدارس جدید، در مدارس فعلی این رشته‌ها فعال شود.

وی گفت: یکی از بزرگترین پروژه‌ها در شهرستان بندرلنگه، به عنوان ابر پروژه ملی مزرعه پرورش میگو مهرگان است و این ابر پروژه مذکور، در زمینی به وسعت 10 تا 13 هزار هکتار می‌تواند توسعه یابد و دومین مزرعه بزرگ دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی به شهرستان و استان کمک کند.

دوستی بیان داشت: راه اندازی یک همچنین ابر پروژه بزرگ ملی کار بسیار سختی است و ما این موضوع مهم را به طور مجزا در کارگروه پیمان پیش می‌بریم که با ایجاد همچنین ظرفیتی بخشی از نیازهای مردم هرمزگان در حوزه اشتغال، صادرات و افزایش تولید ناخالص ملی و…. برطرف خواهد شد و این مسئله مهم در زمره تصمیماتی بود که در حاشیه این سفر گرفته شد.

استاندار هرمزگان گفت: در این جلسه درباره مسکن جوانان به عنوان یک مطالبه عمومی مسائلی مطرح شد و خوشبختانه تمام زمین مورد نیاز متقاضیان مسکن در شهرستان بندرلنگه یک قطعه 50 هکتاری و یک قطعه 70 هکتار مشخص شده و مشکلی برای تامین زمین نداریم.

وی افزود: در این خصوص زمینی هم که برای متقاضیان در نظر گرفته شد و در صورت احراز هویت متقاضیان باید مبلغ 40 میلیون تومان هزینه آورده را واریز کنند تا بتوانیم ظرف مدت یک ماه کلنگ زنی را آغاز کنم و این موضوع به مبلغ واریزی و تکمیل آورده متقاضیان بستگی دارد.

وی بیان داشت: طرح هادی روستایی در دوبخش در شهرستان لنگه انجام خواهد گرفت، در حوزه تکمیل زیرساخت‌های صنعتی شهرستان بندرلنگه و همچنین آب رسانی و برق رسانی تصمیماتی در این جلسه اخذ شد و در رابطه با برق رسانی به شهرک‌های صنعتی بندرلنگه اعتباراتی در نظر گرفت شد تا با برق رسانی به این شهرک صنعتی در بندرلنگه زمینه مساعد برای جذب سرمایه گذار هم فراهم شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.