×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
۶ شهرستان هرمزگان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،فاطمه نوروزیان اظهارداشت: براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب، قشم، رودان و بندرلنگه در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از مناطق هرمزگان در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند، افزود: شهرستان های پارسیان، بندرخمیر، جاسک، بوموسی، سیریک، بشاگرد و بستک در وضعیت زرد هستند و ما امیدواریم که هر چه سریعتر این شهرستان ها نیز به شرایط آبی تغییر وضعیت دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگ‌بندی کرونایی متغیر است و هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند.

نوروزیان در خصوص آخرین آمار بستری های کرونا در هرمزگان، گفت: در حال حاضر تنها یک مورد بستری مثبت کرونادر بیمارستان های استان داریم که مربوط به روز سوم خردادماه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: بعد از ۲ سال و اندی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در زمان حاضر هیچ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری نیست و آمار فوتی ها نیز در همان عدد ۲ هزار و ۶۱۶ نفر باقی مانده است.

نوروزیان با اشاره تداوم روند واکسیناسیون کرونا در هرمزگان، تصریح کرد: در حال حاضر تزریق واکسن کووید در شهر بندرعباس مرکز استان، فقط در مراکز خدمات جامع سلامت همه روزه (به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۸ تا ۱۳ انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت چهارم واکسن کووید فقط به افراد بالای ۷۰ سال، کارکنان بهداشت و درمان، افراد بالای ۱۸ سال دارای ضعف سیستم ایمنی و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای که حداقل ۴ ماه از دریافت نوبت سوم واکسن‌شان گذشته باشد، تزریق می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.