×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
بافت سنتی ساحل سورو با مشارکت گروه های مردمی احیا می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،یعقوب دبيري نژاد عضو شوراي شهر بندرعباس گفت: شهر بندرعباس و محله سورو داراي تاريخچه قديمي و اصالت فرهنگي است امامتاسفانه طي سال هاي اخير ساخت و ساز ها و بازسازي هاي غير اصولي باعث شده اين اصالت تاريخي در معرض نابودي قرار بگيرد وبراي هميشه فراموش شود.

به همت تعدادي از شهروندان دغدغه مند در محلات خواجه عطا و شميلي ها كارهاي خوبي انجام شده و مردم ثابت كردند خيلي جلوتر ازمتوليان اصلي اين موضوع هستند اما عدم حمايت مناسب باعث کند شدن اين اقدامات خوب شد .

به همين دليل در کمیسیون معماری شهرسازی شورای شهر با مشورت اساتيدي همچون دكتر قائدي و مهندس باوقار و همچنين مشاركت افراد دغدغه مند همچون خانم آذريان وجمعي از معتمدين و اهالي محله سورو برنامه ريزي چندین ماه است در حال برنامه ریزی برای یک اقدام ماندگار هستیم تا ان شالله بتوانيم هويت يك محله جنوبي و ساحلي را به سورو بازگردانيم وتداوم اين اقدام هم به مشاركت ساكنين بستگي خواهد داشت.

در فاز اول از احيا يك پارك ساحلي و جداره سازي ديوار منازل مجاور پارك شروع خواهيم نمود و ان شالله ميزان مشاركت جوانان،مسئولين و اهالي محله تداوم بخش اين حركت مي گردد و هدف نهايي ما تبديل ساحل سورو به يك محيط توريستي با قابليت اقامتگاههاي بومگردي خواهد بود.

اين حركت كاملا مردمي است و البته پشتيباني تامين بخشي از مصالح با مساعدت شهردار محترم تامين خواهد شد اما در نهايت درتلاشيم تا تداوم اين حركت را با مشاركت خود مردم و خيرين محله ادامه دهيم.

ان شالله اجرای این طرح مردمی از ساعت 18 روز جمعه 13 خرداد ماه از بوستان حاج یوسف واقع در ساحل سور با حضور علاقه مندان آغاز خواهد شد.

ضمن تشکر مجدد از مهندس باوقار معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس استان و همکارانشان که بدون هیچ چشمداشتی مطالعات و طراحی های این طرح ایده را پشتیبانی کردند ، و همچنین سرکار خانم آذریان و جمعی از جوانان علاقه مند به بافت سنتی بندرعباس، دست یاری به سمت مردم دراز می کنیم و از همه علاقه مندان به فرهنگ و تاريخ بندرعباس با هر هنر و توانمندي و ظرفيتي دعوت مي كنيم تا ما را در اين مسير ياري نمايند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.