×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نجات هشت خدمه لنج تجاری مغروقه در آبهای خلیج فارس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،اسماعیل مکی‌زاده تعداد عملیات‌های جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی هرمزگان از ابتدای سال جاری تا کنون را ۲۱ مورد اعلام کرد که در پی انجام این تعداد عملیات‌ها ۳۹ نفر دریانورد مضطر نجات یافتند.

وی از برجسته‌ترین عملیات‌های مرکز جستجو و نجات دریایی استان در این مدت به نجات جان هشت نفر خدمه شناورهای سنتی اشاره کرد و افزود: افراد مضطر در این دو فروند لنج تجاری در دو عملیات جداگانه نجات یافته و در سلامت کامل به آغوش خانواده باز گردانده شدند.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از ۲۱ مورد ماموریت به ثبت رسیده طی این مدت، تعداد ۱۴ مورد خدمات پزشکی از سوی مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس نیز به دریانوردان ارایه شده است.

مکی‌زاده خاطرنشان کرد: به منظور پاسخگویی سریع به سوانح دریایی تمام ۳۵ ایستگاه همیار ناجی در پهنه آبی استان فعال هستند و شناورهای گشتی و جستجو و نجات دریایی ما نیز روزانه در مسیرهای دریایی درحال گشت زنی هستند.

شایان ذکر است؛ استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان برعهده دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.