×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلب رضایت شهروندان مهمترین اولویت مدیریت شهری بندرعباس است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی نوبانی با تشریح عملکرد شش ماهه دوم شهرداری بندرعباس بیان کرد: رسیدن به یک شهر پیشرفته، مستلزم داشتن امکانات و همکاری تمامی شهروندان و مسئولان آن شهر می باشد و شهر بندرعباس با توجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت، نیازمند توسعه زیر ساختهای شهری است.

نوبانی تصریح کرد: در شش ماه گذشته بیشترین تلاش، کوشش و تمرکز مدیریت شهری، تمرکز بر ایجاد تعهد و خلاقیت نسبت به امور جاری و روزمره بوده است.

وی گفت: نگاه تحول گرايانه به شهر بندرعباس در شش ماه گذشته براساس اصلاح امور و تدوين چشم انداز و تكميل پروژه های نيمه كاره و در دست اقدام ادوار گذشته می باشد.

نوبانی افزود: از آنجایی که امور جاری و روزمره شهر باید در اولویت باشد پس نمیتوان شهرداری را تنها در تعریف پروژه کلان خلاصه کرد، زیرا شهر بندرعباس چالشی دایمی در ادوار گذشته داشته است و آن انجام کارهای روزمره و روتین می باشد که همواره به حال خود رها می شوند و به خاطر تکرار امورات، جنبه های کاری و مسئولیتی آنها از بین میرود و فقط به عنوان رفع تکلیف به آن نگاه می کنند .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تمام توان و ظرفیت خود را در مسیر توسعه و اجرای بهتر و پیشرفت شهر به کار می بندیم و جلب رضایت شهروندان مهمترین اولویت است.

نوبانی گفت: اهم اقدامات 6 ماهه گذشته در حوزه عمرانی و زیربنایی شهر شامل؛ تکمیل و بهره برداری از تقاطع غیر همسطح قدس، 20 مورد تکمیل، مرمت و بازسازی شبکه اصلی آبهای سطحی در مناطق 4گانه، پیگیری، تعمیر و تکمیل رواق بازار قدیم بندرعباس 31 دهنه، نصب پل عابر پیاده روی حافظ روبروی اسکله حقانی به طول 72 متر، تولید و اجرای بیش از 695 تن آسفالت برای نگهداشت معابر اصلی و فرعی شهر، بهسازی و تکمیل پروژه های نظیر: پارک صدف، تقاطع های مهرگان،پیامبراعظم،راه آهن،خلیج فارس و زمین های ورزشی و فرهنگسراها می باشد.

شهردار بندرعباس در ادامه به توسعه سواحل در شهر بندرعباس اشاره و تصریح کرد: به منظور دسترسی آسان شهروندان به سواحل مکران بلوار ساحلی شرقی در حال احداث است و تامین امنیت شرق بندرعباس و توسعه گردشگری بخشی از سیاست های اجرای این بلوار می باشد.

نوبانی افزود: بلوار ساحلی شرقی به طول ۲۰ کیلومتر و عرض ۱۱۰ متر شامل لاین های کندرو، تندرو، پیاده رو، دوچرخه سواری و همچنین فضای سبز و نورپردازی می باشد.

نوبانی با بیان اینکه تامین روشنایی معابر و خیابان های سطح شهر از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری است، اظهار کرد: روشنایی خیابان نایبند، ورودی شرقی، بلوار خلیج فارس و…بخشی از اقدامات انجام شده درزمینه روشنایی معابر و خیابان ها می باشد.

شهردار بندرعباس گفت: این پروژه حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی بازدید های به عمل آمده تا کنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد برای این پروژه هزینه شده است.

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه فضای سبز شهری و تامین رفاه شهروندان اشاره و اظهار داشت: تامین روشنایی پارکها، بوستانها و فضای سبز شهر بندرعباس در راستای ارتقای سطح امنیت، آرامش و تامین رفاه حال شهروندان از دغدغه های شهرداری بود که بحمدا… روشنایی در پارکها و فضای سبز با ایجاد برج های نور و نصب چراغ عملیاتی شده و همه بوستانهای ساحلی، فضای سبز، و پارکهای سطح شهر از روشنایی کاملی برخوردار هستند.

نوبانی در ادامه با بیان اینکه اقدامات فرهنگی نقش اساسی و مهمی در توسعه شهری به دنبال دارد اظهار کرد: ارتقاء فرهنگ شهروندی، ایجاد شور و نشاط در بین مردم، اجرای سنت های بومی و محلی، توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی ورزشی از مهمترین موضوعات حوزه فرهنگ می باشد.

وی افزود: برگزاری یادواره 6 شهید شهرداری، جشنواره فیلم 105 ثانیه ای، تجلیل از بازنشستگان شهرداری، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان و تقویت مرکز خلاقیت شهرداری، راه اندازی مجدد مدرسه فوتبال، حمایت از تیم فوتبال شهرداری به منظور ارتقاء سطح نشاط عمومی جامعه که تاکنون نتایج قابل قبولی کسب نموده و همچنین کمک به مساجد و مراکز فرهنگی بصورت عادلانه بخشی از اقدامات مدیریت شهری در حوزه فرهنگ است.

شهردار بندرعباس گفت: راه اندازی سامانه ستاد جهت شفافیت در مناقصه و مزایده ها، راه اندازی اورژانس خدمات شهری در جهت کاهش زمان رفع مشکلات، بازگشایی مجدد باغ پرندگان، نصب المان های شهری جدید، نصب سردیس مشاهیرشهر، ساماندهی خودروهای حامل میوه و جانمایی محل شهربازی بزرگ بندرعباس و اقدامات اولیه جهت احداث بخشی از اقدامات انجام شده در 6 ماهه دوم سال گذشته است.

شهردار بندرعباس بر ضرورت و اهمیت توجه به مقوله حمل ونقل عمومی تاکید و خاطر نشان کرد: توسعه شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی و بهسازی و نوسازی آن همواره مورد توجه مدیریت شهری است و ایجاد زیر ساخت های لازم به این مسئله مهم نقش بسزایی در کاهش معضلات و مشکلات ترافیکی دارد.

نوبانی افزود: در سالجاری تعداد 24 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس اضافه می شود که هزینه این ۲۴ دستگاه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان می‌شود و با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده توانستیم ۸۰ درصد این مبلغ از دولت تخفیف بگیریم و فقط بخشی از مبلغ ۲۰ درصد باقی مانده،حدود یازده میلیارد تومان از محل ارزش افزوده پرداخت کردیم.

شهردار بندرعباس در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با همراهی و همکاری همه نهادها و دستگاه های اجرایی شاهد توسعه روزافزون شهر بندرعباس باشیم و بهترین خدمات به شهروندان ارائه نماییم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.