×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
فوت ۱۹سارق کابل های برق هرمزگان در ۴ سال گذشته

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محمد کریمی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۶۱۲ هزار مشترک خانگی در هرمزگان داریم، افزود: بیشترین مصرف (۶۸ تا ۷۰ درصد) برق در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است که انتظار می رود مردم برای پایداری، امنیت و استمرار شبکه برق صرفه جویی بهنیه داشته باشند.

وی بیان داشت: طبق اعلام وزیر نیرو به ازای هر کیلووات صرفه جویی در مصرف برق، دولت ۵۰۰ تومان پاداش همکاری به مشترکان ارائه می دهد که این امر مشوق خوبی است تا مردم بتوانند صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: همچنین مشوق‌هایی برای صرفه‌جویی در حوزه کشاورزی نیز گذاشته شده است، به این صورت که اگر کشاورزان در ساعات پیک مصرف برق (۱۲ تا ۱۷ عصر مصرفی نداشته باشند، تعرفه شان در سایر ساعات نیز به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

کریمی یادآورشد: بانوان هم نقش بسزایی می‌توانند در صرفه جویی مصرف برق داشته باشند و اگر مصرف خود را از ساعات پیک به ساعات عادی منتقل کنند بسیاری از فشارها به شبکه تولید و توزیع برق کاهش پیدا می‌کند لذا به راحتی می‌توانیم تابستان را بدون خاموشی پشت‌سر بگذاریم.

وی گفت: برای امر صرفه جویی استفاده از ظرفیت کودکان و دانش آموزان نیز به عنوان سفیران مدیریت صرفه جویی در خانه و یا همیار برق نیز موثر است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش استان آماده کرده‌ایم تا از این طریق به نهادینه‌کردن فرهنگ صرفه جویی در بین نسل جدید بپردازیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان ابرازداشت: پیشنهاد تغییر ساعت کاری اداره های دولتی استان از ۶ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر نیز به استانداری ارائه شده است که این طرح با هدف حفاظت از منابع برق و مصرف بهینه انرژی در صورت تایید اجرا خواهد شد.

وی یادآورشد: همچنین برای جلوگیری از خاموشی در فصل تابستان اقدام به خاموشی ۳۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی بلوارها در سطح استان کرده ایم که منجر به صرفه جویی هفت هزار کیلووات برق شده و در واقع موجب تامین برق ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی می شود.

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی ناشی از سرقت کابل های برق به شبکه هرمزگان

کریمی همچنین سرقت تجهیزات و کابل های برق را بزرگترین چالش در شبکه برق هرمزگان عنوان کرد و گفت: میزان سرقت کابل ها و تجهیزات برقی سبب وارد شدن ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت در سال گذشته به صنعت برق استان شده است.

وی ادامه داد: در سالجاری در هر شبانه روز بیش از ۵۰ مورد سرقت تجهیزات برقی در استان داریم که باعث قطعی برق مردم می‌شود و لذا از مردم می‌خواهیم که ما را در حفظ و حراست از تاسیسات و شبکه برق همراهی کنند.

مدیرعامل شبکه توزیع برق هرمزگان بیان داشت: گاهی سرقت سیم و تجهیزات برقی سبب قطعی برق شهروندان می‌شوند که وصل کردن مجدد برق زمان‌بر و هزینه بر است.

کریمی ادامه داد: از آنجایی که شبکه‌های هوایی سیمی برق همواره در معرض سرقت افراد سودجو قرار دارد و همچنین استخراج رمز ارزها موجب خسارت به شبکه برق استان می شود لذا از مردم و رسانه ها خواستاریم که با تماس با سامانه ۱۲۱ و یا اپلیکشن برق من، به این شرکت اطلاع رسانی کنند.

وی اضافه کرد: اپلیکیشن برق من تمامی خدماتی که در ذهن یک مشترک است را می‌تواند به صورت شفاف ارائه دهد اما میزان استفاده مردم هرمزگان از این اپلیکیشن پایین است و لازم است در این حوزه هم فرهنگ سازی صورت گیرد.

این مقام مسوول گفت: همچنین امسال طرح جهادی تعویض ۲ هزار کیلومتر سیم های مسی به کابل های خودنگهدار را در دستور کار داریم که جزییات آن هم اکنون آماده شده و درصورت تامین منابع استانی تا پایان امسال می توانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

کریمی گفت: این طرح در صورت اجرا موجب اصلاح شبکه و رفع نوسان برق و همچنین حفظ و پایداری شبکه برق استان شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق هرمزگان نیز با اشاره به مشکل سرقت در بحث دستگاه های روشنایی برق معابر نیز گفت: گاهی چندین تیر روشنایی برق با سرقت کابل ها خاموش می شود که این امر حتی منجر به برق گرفتی افراد سودجو نیز شده و در حدود چهار سال گذشته ۱۹ فوتی سارق داشته ایم.

مصطفی طبیبی تصریح‌کرد: ۲۴۰ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر در سطح استان نصب شده است و امسال برنامه‌ داریم که روشنایی بلوارها را تعدیل کنیم تا بخشی از ناترازی تولید و مصرف را بتوانیم از این طریق جبران کنیم.

وی بیان داشت: برای حل مشکل سرقت‌ها این مطالبه را داریم که ضایعاتی‌های سطح شهر بندرعباس نیز ساماندهی شود و مبادی خروجی استان نیز در حال کنترل است.

این مسوول عنوان‌کرد: طبق پایش‌های انجام شده حدود ۲۰۰ هزار از مشترک خانگی استان بیش از ۲ کولر گازی استفاده می‌کنند که اگر هر یک از این خانوارها در ساعت پیک مصرف یکی از کولرهای گازی خود را خاموش کنند؛ ۴۰۰ مگاوات صرفه جویی خواهد شد و هیچ‌گونه خاموشی نخواهیم داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.