×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
پیش بینی افزایش بهره مندی روستاهای بشاگرد از خط انتقال آب سد جگین

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عبدالحمید حمزه پور عصر پنجشنبه در سفر استاندار هرمزگان به بشاگرد و بررسی وضعیت آب بخش های مرکزی، گوهران و گافر و پارامون در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۵ درصد جمعیت این شهرستان روستایی و بالاترین پراکندگی در استان را دارند، افزود: عمده روستاهای بشاگرد در مناطق صعب العبور واقع شده اند که به دلیل عدم زیرساخت مناسب از جمله راه، هم سرعت اجرای پروژه ها را کاهش داده است و هم هزینه های بیشتری برای اجرای طرح های آبرسانی طلب می کند.

وی با اشاره به پیش بینی آبفا برای بهره مندی روستاهای بشاگرد از آب پایدار و توجه ویژه استاندار هرمزگان نسبت به افزایش بهره مندی مناطق محروم از آب پایدار تصریح کرد، سد جگین و سهران دو منبع پایدار آبی این شهرستان به شمار می روند که اتصال روستاهای مسیر به این خطوط نگرانی تامین آب عمده جمعیت بشاگرد را مرتفع می کند.

به گفته مدیرعامل آبفا، در حال حاضر ۸ روستا و یک شهر با جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر از خط انتقال جگین به سردشت و ۱۳ روستا و یک شهر با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر از خط انتقال سد سهران به گوهران از نعمت آب شرب بهره مند شده اند که این دو منبع آبی پایدار(جگین و سهران) ظرفیت تامین آب شرب بیش از ۸۰ روستا و دو شهر سردشت و گوهران را دارد.

حمزه پور افزود: علاوه بر دو سد جگین و سهران، منابع تامین آب روستاهای بشاگرد از طریق ۳۷ دهنه چشمه و ۳۰ حلقه چاه تامین می شود که با اتصال به خط انتقال جگین -سردشت و سهران – گوهران ضمن پایداری باعث ارتقای کیفیت آب مورد نیاز آنها خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه سفر استاندار هرمزگان به این شهرستان از برنامه ریزی برای تحقق خواسته های مردمی خبر داد و گفت: با حمایت استاندار هرمزگان ۱۴ روستا با جمعیت ۴ هزار و ۳۷۰ نفر تا پایان سالجاری با تکمیل عملیات اجرایی از نعمت آبشرب برخوردار خواهند شد.

حمزه پور افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۸ پروژه از مجموع پروژه های یاد شده از محل اعتبارات استانی و شش پروژه از محل اعتبارات کارگروه رفع محرومیت مکران پیش بینی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.