×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم بهره گیری از شرکت های دانش بنیان و دانشگاهها در توسعه صنایع دستی هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احسان کامرانی همایش فرصت های اشتغال و کار آفرینی در صنایع دستی مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس، با اشاره به استعداد های کشور، عنوان کرد: ایران کشوری است که هر منطقه و استان آن دارای ظرفیت ها و استعدادهای بسیاری در بخش های مختلف است.

وی در همین خصوص، افزود: استان هرمزگان نیز دارای پتانسیل ها و ظرفیت های ویژه خود در سطح کشور است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در زمینه هنر به ویژه صنایع دستی در کشور جایگاه ویژه ای دارد که نیازمند شناسایی و معرفی در سطح ملی و بین المللی است.

کامرانی تصریح کرد: در معرفی استعداد های استان به ویژه صنایع دستی با اهداف مورد نظر فاصله داریم و معرفی این بخش مهم در سطح ملی و بین المللی نیازمند اقدامات جدی است.

وی افزود: ثبت آثار ویژه استان در بخش های مختلف در یونسکو گام مهمی است که می تواند در معرفی بین المللی توانمندی های هرمزگان نقش شایانی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: بانوان هرمزگانی در معرفی توانمندی های استان در بخش صنایع دستی می توانند نقش فعالی ایفا نمایند.

کامرانی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار، تصریح کرد: یکی از شرایط مهم توسعه پایدار ایجاد اشتغال پايداراست که صنایع دستی می توانند در تحقق فرصت های شغلی و كارآفريني نقش مهمی ایفا کنند.

وی گفت: از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان برای معرفی ، نوآوري و بازار یابی محصولات صنایع دستی بهره گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: وجود رشته صنایع دستی در دانشگاه های هرمزگان مزیت نسبي مهمی است که می تواند در گسترش صنایع دستی کمک کند.

کامرانی، تصریح کرد: توجه به صنعت گردشگری و صنایع دستی در ذيل ان در هرمزگان می تواند در افزایش تولید و ایجاد فرصت های جدید شغلی استان تاثیر بسزایی داشته باشد که تحقق این مهم بکارگیری همه ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های که هرمزگان در بخش های مختلف دارد می توان در راستای ریشه کنی بیکاری به ویژه اشتغال بانوان با توانمند سازی آنها گام های مهمی برداشت.

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان‌ گفت: از توسعه صنایع دستی استان با بکارگیری همه ظرفیت ها حمایت خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.