×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی ستاد ازدواج آسان/سالانه ۲۰ زوج زندگی ساده آغاز می کنند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت الاسلام صادق مرادی امام روستای کهواز از توابع شهرستان پارسیان استان هرمزگان است. حجت الاسلام مرادی سال هاست که خدمت رسانی به مردم را در کنار ترویج معارف اهل بیت (س)، دغدغه خود می داند و علاوه بر اعطای وام های اشتغالزایی با تأسیس صندوق مسجد، زمینه ازدواج آسان ده ها جوان را نیز فراهم کرده است.

حجت الاسلام مرادی ده سالی می شود که به تبلیغ دین مبین اسلام می پردازد و یک سالی هست که این روستا را برای خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم انتخاب کرده است.

برگزیده استانی مهرواره اوج چند سالی نیز در روستای نخل ابراهیمی شهرستان میناب خدمت کرده و علاوه بر کار تبلیغی و اقامه نماز و مراسمات برای گره گشایی از مشکلات مردم قدم های خوبی برداشته است.

او در روستای نخل ابراهیمی با تشکیل گروه جهادی به محرومیت زدایی از روستا پرداخته و با هدف درآمد زایی برای صندوق مسجد و افزایش خدمات رسانی در مسجد، اقدام به پرورش میگو همراه با ایجاد اشتغال برای تعدادی از جوانان کرده است که سود خوبی داشته و زمینه رونق صندوق مسجد و اعطای وام های اشتغال زایی به بیش از ۲۰ نفر را نیز از طریق همین صندوق فراهم کرده است.

راه اندازی کارگاه خیاطی و تولیدی لباس مدارس و اداری قدم دیگری از فعالیت‌های حجت الاسلام مرادی برای اشتغال زایی در این روستا بوده است.

ایجاد ستاد ازدواج آسان برنامه دیگری بود که حجت الاسلام مرادی در روستای نخل ابراهیمی رقم زد و با کمک خیرین که از خود مردم روستا بودند، سالانه نزدیک به ۲۰ ازدواج آسان با کمترین هزینه ها و مجالس خالی از گناه برگزار شده و ده ها جوان زندگی مشترک خود را با ازدواج آسان آغاز کردند.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) روستای کهواز با ورود به این روستا نیز با گسترش صندوق مسجد زمینه اعطای وام به بیش از ۲۰ متقاضی را از مبالغ ۱۰ تا ۵۰ میلیون فراهم کرده است و به گفته او این صندوق در سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون تومان گردش مالی داشته و اعضای صندوق نیز به ۱۲۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

فعالیت های جهادی این امام روستا با ساخت خانه برای نیازمندان در این روستا نیز ادامه پیدا کرده و یک خانه با کمک اعضای گروه جهادی و با مشارکت نهادها ساخته و تحویل خانواده نیازمند شده است.

خدمت به زوار امام حسین علیه السلام اجری بی حساب دارد و با توجه به موقعیت روستای کهواز که در مسیر زائران اربعین امام حسین علیه السلام قرار دارد، ساخت موکب با همت این امام و مردم روستا برای خدمت رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در حال انجام است.

حجت الاسلام مرادی علاوه بر این روستا از نیازمندان چند روستای دیگر نیز حمایت می‌کند و صندوق حضرت محمد رسول الله که زیر نظر کمیته امداد فعالیت می کند، نزدیک صد خانواده تحت پوشش این روستاها را در مناسبت ها و ایام خاص حمایت می کند.

با همت امام روستا چهار مورد از دختران دم بخت نیز برای دریافت جهیزیه به نهادها معرفی شده اند.

هر چند آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد با لطف الهی در این منطقه گسترش چندانی ندارد، اما با مشورت ها و پادرمیانی حجت الاسلام مرادی تعدادی از خانواده هایی که در حال جدایی و طلاق بودند به کانون گرم خانواده بازگشته‌اند.

حجت الاسلام مرادی در عرصه فعالیت دانش آموزی و ارتقاء فرهنگی نوجوانان نیز فعال بوده و به طور مستمر در مدارس حضور پیدا می کند. تشکیل هیئت هفتگی جوانان با محوریت خود جوانان در راستای ترویج معارف اهل بیت (س) و گره خوردن زندگی جوانان با آموزه های معصومین علیهم السلام است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.