×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد ۳۵۰۰تن ظرفیت سردخانه‌ای در بنادر هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، منصور خرمشکوه ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از بندرلنگه در تشریح ایجاد ظرفیت های جدید کانتینرهای یخچالی در بنادر استان اظهار داشت: این اقدام در راستای توسعه زیر ساخت‌های لازم به منظور خدمات رسانی به کانتینرهای یخچالی در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت از سالیان گذشته با محوریت اداره کل و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به انجام رسیده است.

وی افزود: در همین زمینه ظرفیت‌های زیادی از جمله ۲ هزار و ۸۶۴ پلاک برق کانتینر یخچالی، ۴۷۰ پاور پک و ۳هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت سردخانه‌ای در شش ترمینال بندر شهیدرجایی ایجاد و شرکت‌ها به شکل مستمر در حال خدمات رسانی هستند.

خرمشکوه بیان داشت: علاوه بر بندر شهید رجایی در بنادر لنگه، شهید باهنر و بندر جاسک نیز همزمان شرایط لازم برای ورود کامیون‌های حامل کانتینرهای یخچالی و تخلیه آن بر روی شناورها به صورت مداوم مهیا که خوشبختانه از رونق قابل توجهی نیز برخوردار است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۶ قلم محصولات کشاورزی و همزمان سایر مشتقات دامی و لبنی از طریق کانتینرهای یخچالی از بنادر مرکز، شرق و غرب استان به مقصدهای تعیین شده بارگیری و ارسال شده که عمده این محصولات شامل خرما، سیب درختی، کیوی، رطب، ماهی و میگو و سایر محصولات و مشتقات کشاورزی و دامی و لبنی است.

وی با بیان اینکه عمده کشورهای هدف کانتینرهای یخچالی ارسالی از بندر شهید رجایی شامل چین، هند، سریلانکا و امارات می‌باشد که به طور یقین با حمایت دولت و ایجاد زیرساخت‌های لازم امکان توسعه و رونق بیش از پیش این تجارت وجود خواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به اقبال کشورهای هدف از این گونه فعالیت و استقبال تجار و بازرگانان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان طرح‌های توسعه جدید برای ایجاد ظرفیت بیشتر در حوزه کالاهای یخچالی در دستور کار خود دارد.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مجموع در کل این استان و در شش ماهه دوم سال گذشته شاهد افزایش ۶۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ بوده‌ایم.

خرمشکوه با بیان اینکه در شهرستان بندرلنگه علاوه بر صادرات این کانتینرها به کشورهای امارات و قطر بخشی از طریق شارجه به کشور عمان ترانزیت می‌شود، افزود: به منظور پشتیبانی و نگهداری این کانتینرها حدود ۲ هکتار از اراضی بندرلنگه به این امر اختصاص پیدا کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.