×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
کمبود آب جزیره هرمز در فصل گردشگری مرتفع می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه ظرفیت جدید با هدف تامین نیاز آبی جزیره هرمز در ماه های گرم پیش رو و تامین نیاز آبی جزیره در فصل گردشگری وارد مدار بهره برداری شده است، تصریح کرد، این ظرفیت می تواند پاسخگوی نیاز آبی مردم در تابستان و همچنین جمعیت شناور جزیره در فصل گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این ظرفیت تولید آبشیرینکن جزیره هرمز یک هزار و دویست متر مکعب در شبانه بوده است، افزود: جمعیت شناور جزیره هرمز در اواخر سال گذشته و نوروز امسال به بیش از دو برابر رسید که به دلیل محدودیت تولید، با مشکلاتی در تامین آب مواجه شدیم که ظرفیت جوید نیز با هدف رفع این مشکلات پیش بینی شد.

مدیرعامل آبفا در تشریح جزئیات حجم پروژه خاطرنشان کرد، ظرفیت جدید قابلیت شیرین سازی ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز را دارد که با احتساب ظرفیت پیشین، تولید آبشیرینکن هرمز به دو هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

حمزه پور افزود: برای این ظرفیت اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیار ریال هزینه شده است که باعث افزایش ظرفیت تامین آب، ارتقای شاخص پایداری آبی و ارتقای شاخص های بهداشتی و زیست محیطی خواهد شد.به گفته وی، بازسازی و نوسازی سایت قدیمی که دارای طول عمر و قدمت بالایی است، در برنامه کاری قرار گرفته و تلاش می کنیم تا پایان سال بطور کامل نوسازی شود.

به گفته حمزه پور جزیره هرمز هشت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد که در فصول گردشگری این جمعیت به دو نیم برابر نیز می رسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.