×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جانبازان زیر ۲۵ درصد هرمزگانی حقوق بگیر شدند/تبدیل وضعیت ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران

حسین روحی خبرنگار تجارت جنوب آنلاین

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت آنلاین اظهار کرد: جایگاه استان هرمزگان در جمیع شاخص‌ها جزو ۶ استان اول کشور است که برای حفظ این سطح تلاش بیشتری را نیز می‌طلبد و همه اجزای بنیاد در این برنامه تحولی مشارکت دارند.

عطاالله ناوکی با تاکید بر توجه دستگاه ها به سهمیه استخدامی ایثارگران، افزود: پس از تشکیل جلسه رفع موانع استخدام ایثارگران توسط استاندار هرمزگان، در یکسال اخیر ۷۶ جلسه با صنایع و دستگاهها برگزار که منجر به اشتغال ۱۰۰ نفر در نفت ستاره، فولاد هرمزگان، نفت جی، پالایشگاه بندرعباس و … شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس قانون ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاهها باید صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود، عنوان کرد: انجام مصاحبه حضوری با والدین شهدا با همکاری صدا و سیما، تهیه و چاپ دو کتاب در حوزه ایثار و شهادت، تامین اعتبار برای تولید مستند تلویزیونی شهیده فاطمه نیک و برگزاری بیش از 170 یادواره شهدا از شاخص ترین برنامه های حوزه فرهنگی بنیاد است.

وی از انعقاد تفاهم نامه با دستگاه ها و شرکت ها به عنوان یکی دیگر از عملکرد بنیاد نام برد و بیان کرد: بورسیه کردن فرزندان ایثارگری که رتبه دو رقمی در کنکور به دست بیاورند در شرکت نفت ستاره خلیج فارس از خروجی های یکی از این تفاهم نامه هاست.

ناوکی به افزایش ۴۰درصدی حقوق والدین شهدا و ۱۰درصدی حقوق جانبازان نیز اشاره کرد و گفت: با رایزنی با مرکز، ۹۰ درصد والدین شهدا در استان حق پرستاری می‌گیرند که حدود ۷۹۰ نفر هستند.

وی اضافه کرد: مرکز توانبخشی بنیاد شهید در استان که از سال ۹۲ کلنگ خورده بود، اکنون با پیگیری در مرحله خرید تجهیزات و محوطه سازی است که در سه طبقه به ارائه خدمات می‌پردازد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان افزود: این مرکز در کنار مجموعه استخر بنیاد شهید در مجاورت دانشگاه سما در شهرک نور ساخته شده است.

وی همچنین به رشد ۷۰درصدی اعتبارات استانی و ۵۰ درصدی اعتبارات ملی بنیاد شهید هرمزگان در دو سال اخیر اشاره و گفت: بیش از ۹۰ درصد گلزارها از قبل ساخته شده بود و 123 گلزار نیز به بازسازی نیاز دارد.

وی با اشاره به واگذاری 200 قطعه زمین به جامعه ایثارگری هرمزگان، گفت: تا پایان امسال نیز به 400 نفر از ایثارگران زمین واگذار خواهد شد.

گفتنی است؛ استان هرمزگان یکهزار و 187 شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.