×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دومین پرواز زائران هرمزگان عازم سرزمین وحی شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ابوذر ضیایی در حاشیه انجام تشریفات بدرقه زائران سرزمین حج اظهار داشت: فرآیند تشریفات اداری مسافر پروازهای حج با سایر پروازها متفاوت است و امسال حدود ۵۱۶ زائر هرمزگانی به حج تمتع اعزام شدند.

وی ادامه داد: جابه‌جایی مسافری را هم از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به فرودگاه جده توسط ۲ فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام شد، پرواز اول بامداد امروز و در ساعت سه و ۵۵ دقیقه و بدون تأخیر انجام شد و پرواز دوم هم طبق برنامه به‌موقع انجام شد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده توسط سازمان حج و زیارت و ستاد شرکت فرودگاه های کشور در تهران پس از مشخص شدن برقراری پرواز حج از بندرعباس نشست‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی با ارگان‌های همکار در انجام پروازها برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان خاطر نشان کرد: پرواز اول حدود ۲۵۹ نفربامداد امروز اعزام شدند و زمان بازگشت در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاع رسانی می‌شود.

جانشین سازمان حج و زیارت هرمزگان هم در این خصوص گفته بود: هم در این خصوص بیان داشت: این افراد در پنج کاروان به مکه مکرمه اعزام می شوند و بعد از ۳۲ روز اعمال حج به کشور باز می گردند.

سجاد قادری ابراز داشت: براساس برنامه ریزهای انجام گرفته حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در قالب نیروهای عوامل کشور شامل ستادی، اجرایی، پزشک، خدمات و غیره ۳۹ هزار و ۸۴۹ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ را همراهی خواهند کرد.

پروازهای حج توسط هواپیمایی ایران ایر از ۱۸ فرودگاه کشور انجام می‌شود اما سه پرواز ایران لاین قشم‌ایر، ایران ایرتور و معراج نیز برای پشتیبانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

عملیات رفت زائران ایرانی از ۲۲ خرداد ماه آغاز شده و تا روز ۱۲ تیرماه سالجاری به پایان می‌رسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.