×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید اهالی رسانه از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در این بازدید که اهالی رسانه‌ به همراه معاون توسعه و مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبراعظم (ص) بندرعباس، رئیس روابط عمومی دانشگاه، مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حضور داشتند از پروژه هایی عمرانی دانشگاه علوم پزشکی نظیر بیمارستان در حال ساخت شریعتی، پروژه توسعه اورژانس شهید محمدی، بیمارستان 270 تخت خوابه، بیمارستان بیماری های خاص خونی، رادیوتراپی، بیمارستان کودکان، احداث پژوهشکده و آزمایشگاه تحقیقاتی و ابر بیمارستان و… بازدید کردند.

 

بیمارستان شریعتی

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از بیمارستان در حال ساخت شریعتی با بیان اینکه این پروژه در دو فاز به بهره برداری می‌رسد، گفت: این بیمارستان در چهار بلوک در حال احداث است و سه بلوک حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آخرین بلوک نیز که سه بلوک دیگر به آن الحاق خواهد شد در حال احداث است.

ماندانا مقدسی اذعان کرد: بلوکی که در حال احداث است از طبقه زیر زمین شروع می‌شود و در حال حاضر گود برداری و پایدار سازی شیب انجام شده است.

وی ادامه داد: بعد از انجام این مراحل عملا وارد فاز طبقه زیر زمین خواهیم شد و به ترتیب فازهای دیگر انجام خواهد شد.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: این بیمارستان 130 تخت خوابه دارای 16 اتاق LDR است که همزمان با آن با بخش IDF نیز فعالیت خواهد کرد یعنی برای درمان‌های نازایی بخش‌هایی در این بیمارستان دیده شده است.

مقدسی در خصوص زمان اتمام طرح تصریح کرد: سه فاز این پروژه در سه ماهه اول سال 98 به بهره برداری خواهد رسید و قرار داد فاز آخر نیز 18 ماهه است.

وی اظهار داشت: فازهای قبلی با اعتباری نزدیک به 20 میلیارد تومان در حال انجام است و برای انجام این فاز 10 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.علاوه بر آن حدود 10 میلیارد تومان نیز جهت خریدهای کارفرمایی مورد نیاز است.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: فاز اول هفت هزار و 600 متر زیر بنا و فاز دوم نیز سه هزارو 980 متر زیر بنا دارد

 

 

توسعه اورژانس بیمارستان شهید محمدی

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: این پروژه توسعه اورژانس است و قرار است به اورژانس بیمارستان شهید محمدی الحاق شود.

مقدسی گفت: این اورژانس در دو طبقه احداث شده است و به بیمارستان این فرصت را خواهد داد تا فضای بیشتری برای قرار دادن تخت ها داشته باشد.

وی تشریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، 24 تخت استاندارد در اختیار بیمارستان شهید محمدی قرار خواهد گرفت و طبقه بالای ساختمان 21 تخت بستری را نیز دراختیار بیمارستان قرار خواهد داد.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: طبق مشخصات قبلی بیمارستان مقرر شد بعد از تکمیل شدن طبقه دوم ساختمان، اورژانس به طبقه بالا منتقل شود.

مقدسی اذعان کرد: طبقه دوم این ساختمان در مرحله نقاشی است و مقرر شده است که در  آذرماه امسال، اورژانس از طبقه پایین به بالا منتقل شود و ما بتوانیم ادامه الحاق را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه اورژانس بیمارستان شهید محمدی طبق برنامه زمانبندی پیش رفته است، اظهار داشت: زیر بنای این پروژه 900 متر است که با احتساب 300 متر فضای الحاق، به 1200 متر خواهد شد.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشریح کرد: تمام این ساختمان طی یکسال ساخته شده است و ما امیدواریم که تا سه ماه آینده تمام ساختمان اورژانس به بهره‌برداری برسد.

 

بیمارستان 270 تخت خوابه

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه پروژه احداث بیمارستان 270 تخت خوابه توسط خیر محترم، پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در حال احداث است؛ اذعان کرد: این بیمارستان در کنار بیمارستان شهید محمدی احداث خواهد شد و تمام بخش‌های بیمارستان استاندارد 270 تخت خوابی را دارا خواهد بود.

مقدسی خاطر نشان کرد: این پروژه توسط نفت ستاره تامین اعتبار و اجرا خواهد شد و توسط دانشگاه علوم پزشکی، واحد منابع فیزیکی نظارت خواهد شد.

وی افزود: گود برداری این پروژه به اتمام رسیده است و در حال زیرسازی هستند.

اسلامی، مسئول کارگاه پروژه نفت ستاره خلیج‌فارس نیز گفت: تفاهم نامه اولیه برای زیر بنا 9 هزار و 600 متر مربع بوده که با رایزنی‌های انجام شده این مقدار به 25 هزار متر مربع در هفت طبقه رسید.

وی اظهار داشت: این بیمارستان شامل بخش‌های مختلفی از جمله سالن اجتماعات 200 نفره، بخش‌های ICU، CCU، پست CCU،پست ICU و 10اتاق عمل و شش بخش بستری است.

مسئول کارگاه پروژه نفت ستاره خلیج‌فارس اذعان کرد: پیشرفت پروژه در ماه قبل هفت درصد بوده و نیمی از میلگردهای پروژه خریداری شده است.

اسلامی افزود: اعتبار لازم برای احداث این پروژه بالغ بر 100 میلیارد تومان است و برنامه زمانبندی اولیه برا احداث پروژه 20 ماه است.

 

بیمارستان بیماری‌های خاص خونی

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: این پروژه که توسط مجمع خیرین سلامت در حال احداث است دارای 25 تخت بستری است.

مقدسی گفت: در مراحل آخر پروژه قرار داریم و امیدواریم که این بیمارستان در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

حسنی آزاد، رئیس مجتمع آموزشی درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم نیز اذعان کرد: این بیمارستان مربوط به خون و بیماران هماتولوژی است که هم برای مریض‌های تالاسمی و هم برای کسانی که بیماری خونی و حتی سرطان خون دارند طراحی شده است.

وی افزود: اتاق‌‌ها ایزوله هستند و اتاق‌های ایزوله یک تخته و دو تخته نیز در این مکان وجود دارد.

حسنی آزاد اظهار داشت: بخش پیوند مغز و استخوان هم در این پروژه دیده شده است که عملا با راه‌اندازی بخش خون بیماران خونی دیگر نیازی به مراجعه به خارج از استان ندارند.

شهرام بدر لیلان، خیر پروژه و عضو مجمع خیرین سلامت استان نیز در بازدید از این پروژه گفت: این پروژه در متراژ 900 متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و400 میلیون تومان ساخته خواهد شد.

وی افزود: نهایت سعی ما بر این است که تا بهمن ماه این پروژه را به مردم خوب استان تقدیم کنیم.

 

رادیو تراپی

حسنی آزاد، رئیس مجتمع آموزشی درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم اظهار داشت: یک بیمار سرطانی باید با ترکیبی از دستگاه‌های پرتودرمانی انرژی پایین و انرژی بالا درمان شود.

وی گفت: تا کنون که دستگاه انرژی بالا را دراختیار نداشتیم مجبور بودیم که تعداد دفعات شیمی درمانی را با دستگاه انرژی پایین بیشتر کنیم.

رئیس مجتمع آموزشی درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم اذعان کرد: خوشبختانه باپیگیری‌های انجام شده این دستگاه به مرکز رسیده و در حال حاضر نصب سخت افزاری این دستگاه به اتمام رسیده و منتظر هستیم در دو الی سه هفته آینده نصب نرم افزاری آن نیز به اتمام برسد.

حسنی آزاد با بیان اینکه در جنوب کشور نیز چنین مرکزی قرار ندارد، تصریح کرد: قرار داد دستگاه سیتی سیمیلاتور نیز منعقد شده که در هفته‌های آتی تیمی برای نصب آن اعزام خواهد شد و عملا مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی به یک مرکز کامل تبدیل خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که در گذشته هم بیمارانی از استان‌های دیگر به این مرکز مراجعه می‌کرد؛ تصریح کرد: مرکز متناظری که در شهر شیراز وجود دارد پاسخگوی جمعیت زیاد شیراز نیست و به همین دلیل بیماران شیرازی به این مکان مراجعه می‌کنند.

رئیس مجتمع آموزشی درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم خاطر نشان کرد: با تکمیل این دستگاه دیگر هیچ بیماری برای درمان سرطان نیازی به خروج از استان نخواهد داشت.

حسنی آزاد اذعان کرد: پیش بینی ما بر این است که تا دهه فجر این مجموعه، به صورت کامل به کار خود ادامه دهد.

وی تشریح کرد: برای خرید دستگاه پرتو درمانی انرژی بالا حدود 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس مجتمع آموزشی درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی روزانه بین 30 تا 35 نفردر این مرکز درمان می‌شوند که ممکن است یک نفر نیاز به مراجعه روزانه داشته باشد و فرد دیگری به صورت هفتگی مراجعه کند.این مرکز در قسمت رادیوتراپی و پرتو درمانی نیز روزانه بین 20 تا 25 نفر خدمات ارائه میکند.

 

بیمارستان کودکان

عبدالمجید مرادی‌نسب، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان هرمزگان تشریح کرد: این بیمارستان در دو هزار متر زمین و نزدیک به 9 هزار متر بنا در پنج طبقه احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام تخصص‌های کودکان در این بیمارستان دیده شده است؛ اذعان کرد: این پروژه از طریق بیمارستان علوم پزشکی، مجمع خیرین سلامت استان و استانداری به سر انجام خواهد رسید.

مرادی نسب اظهار داشت: 25 میلیارد اعتبار برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده است که 12 میلیارد تومان تعهد استانداری است، پنج میلیارد تومان تعهد دانشگاه علوم پزشکی و هشت میلیارد تومان تعهد خیرین است.

مدیرعامل مجمع خیرین استان هرمزگان تشریح کرد: گود برداری از زمین صورت گرفته شده و زمین آماده فوندانسیون است که امیدواریم در مدت 30 ماهه‌ای که مجمع خیرین تعهد داده است بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

مرادی نسب اذعان کرد: مسئول اجرای این پروژه مجمع خیرین استان است که با نظارت دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی و با هراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کار خود را پیش خواهد برد.

 

 

احداث پژوهشکده و آزمایشگاه تحقیقاتی

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: احداث این پروژه مربوط به معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه است.

ماندانا مقدسی اظهار داشت: این پروژه چهار هزار و 600 متر زیر بنا دارد و در چهار طبقه احداث خواهد شد.

وی تشریح کرد: اسکلت ساختمان و دیوار کشی‌ها تمام شده است و تاسیسات ساختمان در حال اجرا است.این پروژه جزو پروژه‌هایی است که طبق برنامه زمانبندی پیش رفته است و در حال حاضر هیچگونه تاخیری در جهت احداث نداشته است.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این نکته که در این پروژه سعی بر استفاده از فناوری نوین شده است؛ خاطر نشان کرد: بلوک‌های استفاده شده در این پروژه بلوک‌های سبک لیکا است که با سفال‌های متداول تفاوت‌هایی دارد و سعی شده در این پروژه از مزایای آن‌ها استفاده شود.

مقدسی با ذکر این نکته که این پروژه برای اواسط سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با توجه به انتقال فضاهای آموزشی از سطح شهر به پردیس، گنجایش پردیس برای پذیرش دانشجویان بیشتر می‌شود و از طرفی فضاهای کمک آموزشی مانند خوابگاه و سلف سرویس هم باید برای دانشجویان پیش بینی شود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی که در پردیس در حال انجام است، یک سلف دوم با ظرفیت 500 نفر در حال طراحی است و در آذر ماه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در کنار سلف سرویس یک خوابگاه دختران نیز درحال ساخت است که در مراحل پایانی خود به سر می‌برد.

 

مگا هاسپیتال( ابر بیمارستان)

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه این بیمارستان 532 تخت خواب دارد و از بیمارستان‌های مدرن کشور خواهد بود؛ گفت: تمام استان‌ها ابر بیمارستان را ندارند و امیدواریم تا دو سال آینده استان هرمزگان بتواند یک بیمارستان بسیار خوب و مدرن را داشته باشد و مردم شریف استان بتوانند از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.

ماندانا مقدسی با بیان اینکه این بیمارستان در ابتدا در قالب یک بیمارستان 220 تخت خوابه آموزشی شروع به احداث شد؛ اظهار داشت: تا تکمیل سقف سوم کارفرمای پروژه وزارت راه و شهرسازی بود ولی بعد از اواسط سال 95 با تغییر و تحولی که در دستگاه کارفرمایی اتفاق افتاد کار از راه و شهرسازی به وزارت بهداشت و درمان محول شد و تحت نظر وزارت قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از آن نیز خوشبختانه در بازه زمانی یک سال و نیمه ساخت تمام اسکلت تمام شد.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشریح کرد: بعد ازآن مقرر شد یک بیمارستان دیگر در کنار این بیمارستان احداث شود.تمام تیم‌های درمانی و آموزشی به این نتیجه رسیدند که به جای احداث دو بیمارستان مجاور هم، بیمارستان 220 تخت خوابی را به یک ابر بیمارستان تبدیل کنیم.

مقدسی اذعان کرد: هنگامی که یک سازه از قبل احداث شده باشد و شما بخواهید یک سازه دیگر به آن ملحق کنید، برای آنکه بتوانید آن‌ سازه‌ها را با کوتاه‌ترین مسیرهای دسترسی به یکدیگر وصل کنید باید عملیات تخریب انجام شود.

وی با بیان اینکه درصد پیشرفت فیزیکی پروژه حدودا 20 درصد است، افزود: در بازه زمانی شش ماهه تمام مطالعات لازم انجام شد و ماه گذشته پیمانکار جدید که از پیمانکارهای بلند پایه کشور و احداث کننده پروژه‌های بزرگی از جمله برج میلاد است، انتخاب شد.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هزینه اخداث پروژه از ابتدا تا کنون حدود 240 میلیارد تومان است،تصریج کرد: در قسمت اول حدود 15 میلیارد هزینه صورت گرفته است و یک قرار داد 180 میلیاردی نیزدر قسمت دوم کار منعقد شده است و حدودا 40 میلیارد تومان هزینه خرید کارفرمایی است که مربوط به تجهیزات و نصبیات است.البته منظور تجهیز لوازم پزشکی نیست بلکه تاسیسات خود ساختمان است.

 

 

آموزشگاه بهورزی

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پروژه احداث آموزشگاه بهورزی با زیر بنای هزار و 550 متر مربع و ظرفیت 60 نفر در مراحل پایانی خود قرار دارد.

مقدسی اظهار داشت: فضاهای استراحت و اقامتی برای این آموزشگاه در نظر گرفته شده است و خوابگاه نیز در همین آموزشکده قرار دارد.

وی افزود: مراحل انجام محوطه در حال اتمام است و فقط جزئیات کار باقی مانده است.این دانشکده از جمله آموزشکده‌هایی است که برای ترم جدید می‌تواند پذیرش دانشجو داشته باشد.

حدادی، مسئول آموزشگاه‌های بهورزی استان هرمزگان نیز اظهار داشت: این مکان مرکز آموزش بهورزی و توانمند سازی تیم سلامت است یعنی علاوه بر تربیت بهورز توانمند سازی تیم سلامت نیز در این مرکز انجام خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: طبق آیین نامه بهورزی ظرفیتی که برای این مکان در نظر گرفته شده است 40 نفر در هر دوره است اما ظرفیت این مرکز با توجه به کسری بهورز 60 نفر است که ظرفیت خانم‌ها برای پذیرش 40 نفر است.

مسئول آموزشگاه‌های بهورزی استان هرمزگان گفت: در کنار درس نظری کلاس درس عملی و خانه بهداشت نمونه نیز خواهیم داشت یعنی آموزش در این مرکز متفاوت از آموزشکده‌ها است.

حدادی افزود: دانش‌آموختگانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند باید حداقل مدرک دیپلم را داشته باشند و دو سال آموزش خواهند دید. یک سال و نیم در مرکز اموزش بهورزی و شش ماه نیز در محیط کار آینده، خانه بهداشت دانش‌آموزی تعلیم خواهند دید.

وی با بیان اینکه در این مرکز یک تیم مدیریتی قوی وجود دارد؛ اذعان کرد: در این مرکز مدیر بهورزی، مربی بهداشت خانواده، مربی بیماری‌ها، مربی بهداشت و روانشناس به عنوان مشاور تحصیلی وجود دارد.

مسئول آموزشگاه‌های بهورزی استان هرمزگان در خصوص شرایط پذیرش در این مرکز گفت: قبولی در این مرکز از طریق برگزاری آزمون صورت میگیرد یعنی یک آگهی پذیرش بهورز در سایت دانشگاه و روزنامه‌های کثیرالانتشار قرار خواهد گرفت و آزمون برگزار خواهد شد.

حدادی اذعان کرد: تمامی نیروها در سطح استان پذیرش خواهد شد یعنی نیروی غیر بومی انتخاب نخواهد شد و شرط اول بهورز بودن بومی بودن و ساکن بودن در آن روستا است.

وی تصریح کرد: در آیین نامه ذکر شده است که مندرجات شناسنامه فرد با مندرجات با روستای مورد تقاضا باید یکی باشد.

مسئول آموزشگاه‌های بهورزی استان هرمزگان با ذکر این نکته که پنج مرکز آموزش بهورزی در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: این مراکز در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب، قشم، لنگه قرار دارند که آموزشگاه بهورزی میناب جزو آموزشگاه‌های پیشرو در کشور است.