×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
نوسازی شناورها و ساماندهی سفرهای دریایی اولویت اصلی بنادر است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجید علی‌نازی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش اظهار داشت: امیدواریم شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت دریایی، صنایع دریایی و دریانوردی کشور باشیم و در این راستا، نیازمند شناسایی بازارهای هدف و بازاریابی مناسب هستیم.

وی ادامه داد: شرکت های مختلفی در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی، فعالیت می‌کنند و ممکن است حمایت‌های لازم از برخی شرکت های دانش بنیان وجود نداشته باشد، بنابراین باید به گونه‌ای عمل کرد که حمایت و پشتیبانی مناسب از شرکت‌های مذکور در دستورکار قرار گیرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان بنادر، حمایت از تولید داخل و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دریایی است، عنوان کرد: سازمان بنادر در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ که از سویمقام معظم رهبری تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است، حرکت می‌کند.

علی‌نازی افزود: سازمان بنادر همواره حمایت های مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان را مدنظر قرار داده است و در راستای حمایت مالی از طریق وجوه اداره شده، تسهیلات ویژه ای در حوزه ساخت صنایع دریایی تدارک دیده شده و حمایت خاص از شرکت های دانش بنیان، دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور سرآمد است، گفت: سازمان بنادر در حوزه های دانشگاهی و علمی، گام به گام با دانشگاه ها، حرکت کرده و خوشبختانه موفقیت‌های بسیاری به دست آمده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر در حوزه نوسازی ناوگان به صورت مدون برنامه ریزی کرده است، اظهار داشت: سیاست و رویکرد سازمان بنادر و دریانوری در سال ۱۴۰۱، نوسازی و ساماندهی سفرهای دریایی ایمن و راحت است و دستیابی به این هدف، جزو اولویت های اصلی به شمار می رود و تسهیلات مورد نیاز هم از سوی سازمان بنادر، در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با حضور حدود ۱۰۰ شرکت فعال در این عرصه عصر دوشنبه ۲۳ خرداد در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش گشایش یافت.

این نمایشگاه تا ۲۶ دایر بوده و با حمایت، سازمان بنادر ودریانوردی، سازمان منطقه آزاد کیش، شورای عالی دریایی کشور و انجمن مهندسی دریایی ایران و با حضور فعالان داخلی و بین‌المللی صنعت دریایی در فضایی به وسعت ۱۸ هزارمترمربع در حال برگزاری است.

فراهم شدن زمینه های رشد و توسعه اقتصاد دریا محور، رونق کسب و کارهای صنعت دریایی در زمینه‌های کشتیرانی، طراحی، کشتی سازی، بنادر، شیلات، دریانوردی، محیط زیست، گردشگری، فراساحل و توسعه سواحل مکران در جنوب کشور از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

سالانه حدود ۵۰ هزار کشتی بزرگ اقیانوس پیما در خلیج فارس و دریای عمان تردد می کنند و جمهوری اسلامی ایران در شمال این آب های بین المللی، یکی از مناطق مستعد برای توسعه صنعت دریایی است.

ایران با بیش از پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی در شمال وجنوب یکی از کشورهای دریایی جهان محسوب می شود و افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت دریایی کشور در توسعه و رشد اقتصاد دریا محور کشور نقش مهمی ایفا می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.