×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
محله های کلانشهر بندرعباس معرف فرهنگ و اصالت می شوند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،رسول جهانداری با اعلام این خبر عنوان کرد: در راستای معرفی فرهنگ و اصالت هر محله و احیای سنت های با ارزش بندرعباس با استفاده از ظرفیت های مردم جشنواره های تابستانه گلپنگ طرح ریزی شده است.
وی افزود:در ابتدا به درخواست و همت مردم با انگیزه و هنرمند سورو خدمتی ماندگار که در برگیرنده فرهنگ و اصالت کلانشهر بندرعباس باشد را با همکاری شهرداری منطقه۴، مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری، سازمان آتش نشانی، سازمان پسماند و فضای سبز شهرداری بندرعباس برگزار می نماییم.
وی افزود: محله سورو در قدمت تاریخی استان هرمزگان و در اسناد تاریخی بسیار ماندگار بوده و هست و به لحاظ اشتیاق و همراهی مردم محله سورو با سازمان، جشنواره گلپنگ ابتدا از این محله شروع می شود و پس از آن در محله های دیگر نیز اجرا می شود.
رسول جهانداری در بیان ارائه برنامه های جشنواره گلپنگ در محله سورو گفت: جشنواره گلپنگ در حوزه ورزش اجرای بازی های بومی محلی، در حوزه گردشگری کارگاه عکاسی کوچه با موضوع بافت سنتی، بازارچه صنایع دستی در حوزه فرهنگی و اجتماعی کاشت نهال، کارگاه پسماند و ساخت کاردستی با پسماندهای قابل بازیافت، پخت ۶۰ نوع نان های محلی استان، باشگاه کتابخوانی را برای تمامی اقشار خواهیم داشت.
این مقام مسئول بیان داشت: تلاش بر این است تا با برگزاری این رویداد ابتدا در راستای احیای فرهنگ و اصالت و ماندگاری آن برای نسل های جدید گام برداریم و سپس در بحث فرهنگ شهروندی که از دغدغه های مهم مدیران شهری است با آموزش هایی که در این جشنواره ارائه می شود بخشی از دغدغه را رفع کنیم.
گفتنی است، گلپنگ یک واژه بومی است که در گویش بندرعباسی به شکوفه درخت نخل نر گفته می شود.
لازم به ذکر است، جشنواره تابستانه گلپنگ ابتدا پنجشنبه و جمعه ۲ الی ۳ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ در مجموعه سرگ سورو برگزار می شود و از تمامی اقشار مردم دعوت به عمل می آید تا در این جشنواره حضور داشته باشند و از نزدیک فرهنگ بندرعباس را مشاهده نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.