×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همایش هرمزگان جوان در بندرعباس برگزار شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این همایش گفت: یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالیان اخیر مسئله جمعیت بوده است، ایشان با نگاه بلند و پیش‌بینی آینده این دغدغه را مطرح و همواره بر افزایش نرخ جمعیت کشور تاکید داشته‌اند.

وی افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیتی با 73 ماده و 81 تبصره مصوب شده و با توجه به زمان اندک باقی مانده برای تحقق مسئله جوانی جمعیت نیازمند حرکت عملیاتی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: قرارگاه جمعیت در استان تشکیل شده و باید مسائل هر شهرستان و منطقه به صورت جداگانه و به صورت پهنه بندی شده احصا شود تا بتوان بهترین برنامه‌ریزی را انجام داد و به نتیجه رسید.

وی تصریح کرد: جلسات قرارگاه باید هفتگی برگزار شود تا متوجه شویم دستگاه‌های متولی چه اقداماتی برای تشویق مردم به فرزند آوری انجام دادهاند، امیدواریم با نگاهی که وجود دارد بتوانیم گامی در جهت رشد جمعیت استان و کشور برداریم.

در این همایش دکتر فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گزارشی از آخرین وضعیت استان در حوزه نرخ جمعیت ارائه داد و بر برنامه ریزی برای عبور از شرایط نامساعد جمعیتی تاکید کرد.

در همایش هرمزگان جوان، این استان به عنوان یکی از استان‌های جوان کشور معرفی شد اما مطابق گفته‌های مسئولان اگر نرخ جمعیتی استان طی 5 سال آینده به حد مطلوب نرسد ممکن است هرمزگان نیز به استان‌های پیر کشور بپیوندد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.