×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعلام آمادگی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برای تشکیل شورای حل اختلاف ویژه صنایع فولادی

به گزارش تجارت آنلاین،همزمان با هفته قوه قضاییه، جلسه ویژه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با حضور صاحبان صنایع فولادی به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این جلسه که صاحبان صنایع فولادی استان و کشور نیز در آن حضور داشتند، اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه هرمزگان و نقش مهم آن در تولید فولاد، تشکیل مجموعه ای جهت هماهنگی، تعامل و پیشبرد امور و حل اختلافات مرتبط با این حوزه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مجتبی قهرمانی همچنین بر لزوم مدیریت مصرف برق در صنایع تولید فولاد و مشتقات آن نیز تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: مسئولان متولی این حوزه باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که ضمن مدیریت مصرف، مشکلی برای خطوط تولید و فعالیت آنها پیش نیاید.

این مقام قضایی تصریح کرد: باید از ظرفیت بازرسی و دادستانی برای مدیریت برق در سطح استان استفاده شود تا با جلوگیری از توقف تولید و بدون اینکه فرصت را از دست بدهیم، صنایع از حالت عدم نفع و زیان ده بودن خارج شوند.

رئیس ستاد پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: انتظار داریم صنایع و تولید کنندگان مسائل و مشکلات مصداقی خود را به سرعت به ما اعلام کنند و عطش داریم که در این مسیر یاریگر آنها باشیم.

قهرمانی اضافه کرد: چنانچه صنایع بزرگ با وجود مشکلات از ابراز آنها از طریق مبادی قانونی خودداری نمایند و از این طریق ضرری به تولید و اقتصاد کشور وارد شود این موضوع مشمول ترک فعل محسوب می شود و قابل پیگرد می باشد.

وی با بیان اینکه به منظور عبور از سد تحریم ها نیازمند تسهیل امور برای تولیدکنندگان خاص و عمده می باشیم، گفت: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا در نتیجه هماهنگی میان صنایع، گمرگ و اداره استاندارد روند امور به ساده ترین شکل و در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در بحث مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ مدعی پیشتاز بودن دادگستری استان در سراسر کشور می باشیم، به مدیران و صاحبان صنایع فولادی توصیه کرد؛ موضوع عمل به مسئولیت های اجتماعی را در مجامع عمومی خود نهادینه کنند و نسبت به انجام وظایف قانونی در این خصوص اقدام نمایند.

وی از دبیر و اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هم خواست تا ضمن تدوین دستورالعملی نحوه عمل به مسئولیت های اجتماعی توسط صنایع، این موضوع را به شرکت هایی که خارج از استان هرمزگان مستقر می باشند ولی بخش مهمی از فعالیت آنها در هرمزگان انجام می شود نیز تسری و تعمیم دهند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به رتبه دوم هرمزگان در تولید فولاد کشور، ضمن تأکید بر لزوم تسریع در حل و فصل مشکلات حقوقی و قضایی صنایع مرتبط با این حوزه، از آمادگی دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور تشکیل شورای حل اختلاف ویژه صنایع فولادی خبر داد.

مجتبی قهرمانی در پایان با اشاره به اینکه در نتیجه برگزاری این نشست، کارگروه هایی تخصصی برای طرح موضوعات مرتبط و گره گشایی از مشکلات مطرح شده تشکیل خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: برگزاری جلسه ویژه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان هرمزگان با حضور صاحبان صنایع فولادی، رونق هرچه بیشتر، تحرک و شکوفایی صنعت فولاد کشور را به همراه داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.