×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: به دنبال تولید کالای رقابت محور در بازارهای داخلی و خارجی باشیم

در این مراسم از سه محصول استانی مروارید خلیج فارس با ثبت منطقه بندرلنگه، نارنگی سیاهو با ثبت منطقه سیاهو و خرمای پیارم حاجی آباد با ثبت منطقه حاجی آباد که ثبت جهانی شد است، رونمایی شد. در این مراسم نیز از 30 صادر کننده نمونه استان با اهداء تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.

تصمیم داریم چند محصول مهم را برای ثبت قرار دهیم

مدیرکل ثبت صنعتی وزارت صنعت معدن و تجارت در همایش تجلیل از صارکنندگان نمونه استان هرمزگان از رونمایی سه محصول استانی مروارید خلیج فارس، خرمای پیارم حاجی آباد، نارنگی سیاهو در مراسم خبر داد.

مهدی میرصالحی افزود: ما محصول را در یک حوزه جغرافیایی خاص شناسایی کرده و آن را به ثبت ملی و پس از آن به ثبت جهانی می رسانیم.

وی با بیان اینکه تصمیم داریم چند محصول مهم را دستور کار برای ثبت قرار دهیم، ابراز کرد: محصول مروارید خلیج فارس ثبت جهانی شده است و در این سند بین المللی نام خلیج فارس هم ثبت شده است.

مدیرکل ثبت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: امیدواریم نام خلیج فارس همچنان بدرخشد و این موضوع بازتاب زیادی در رسانه های بین المللی تاکنون داشته است.

تولید کالای رقابت محور در بازارهای داخلی و خارجی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان اظهار کرد: انچه مهم و اساسی است، تولید کالاهایی است که در عرصه داخلی و خارجی رقابت داشته باشند.

برات قبادیان با بیان اینکه ما در کشورمان می توانیم، افزود: با فرآوری محصولات بصورت علمی می توانیم قیمت کالا را بالا ببریم و باید از این سرمایه ها استفاده کنیم؛ در کشور کمتر تلاش شده که فعالیت هایمان را علمی کنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت بنگاههای اقتصادی کشور را حدود صد هزار دانست و عنوان کرد: نیاز است که این بنگاههای نگاه ویژه به واحدهای تحقیق و توسعه خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: در ژاپن شرکت نیسان سه هزار پرسنل داشت که یکهزار و 700 نفر در واحد تحقیق و توسعه ان مشغول به فعالیت بودند به همین دلیل محصولات پیشرفته ایی دارند.

قبادیان اظهار کرد: به جای اینکه پایان نامه ها و رساله ها بدون هدف باشند در گام اول انها را هدفمند کنیم.

وی در پایان از سامانه تاپ سخن گفت و بیان کرد: سامانه ایی تدارک دیده شده که واحد های صنعتی با ثبت نام در این سامانه، افرادی دانشگاهی که رساله خود را تکمیل می کنند به واحد های تولیدی در امر تحقیق و توسعه کمک می کنند.

فشار اقتصادی دشمن باید به دست فعالان اقتصادی بشکند

استاندار هرمزگان گفت: کشور ما به صادرکنندگانی نیاز دارد که با غیرت و تعصب ملی، در راستای اجرای تعهد اجتماعی به مردم، گام بردارند.

فریدون همتی در این همایش با بیان اینکه در مقطع حساس کنونی، نقش صادرکنندگان بسیار برجسته است، عنوان کرد: صادرات از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت هر کشور است که قدرت ارزآوری برای کشور را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: مسیر صادرات در کشور ما در حال یک تحول بسیار خوب است و اکثر نیروهای فعال این عرصه به دنبال این هستند که به جای خام فروشی، با فرآوری محصولات، خلق ثروت بیشتر و ارزش افزوده داشته باشند.

استاندار هرمزگان افزود: در شرایطی که دشمن به شکل تمام عیار جنگ اقتصادی با کشور ما به راه انداخته است، نقش صادرکنندگان بسیار مهم است و در این شرایط کشور ما به صادرکنندگانی نیاز دارد که با غیرت و تعصب ملی، در راستای اجرای تعهد اجتماعی به مردم، گام بردارند.

همتی تصریح کرد: امروزه شرایط بسیار خوبی برای افزایش صادرات داریم و باید بیشتر تولیدات خود را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی برای صادرات محصولات هرمزگان به ویژه به کشورهای همجوار این استان وجود دارد، اظهار کرد: تلاش کرده ایم که امکانات لازم برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در هرمزگان فراهم شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: در مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی، هرکدام از ما باید سهم و نقش پررنگی داشته باشیم و صادرکنندگان باید وظیفه انقلابی خود بدانند که در این شرایط ارز را به کشور برگردانند چون این کار اقدامی بزرگ در جهت شکست دشمن خواهد بود.

همتی با بیان اینکه فشار اقتصادی دشمن باید به دست فعالان اقتصادی بشکند و کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان امروز سرداران عرصه جنگ اقتصادی با دشمن هستند و باید در کنار کار تخصصی تولید و صادرات، نقش خود در جهت کم کردن فشار دشمن را ایفا کنند.

وی گفت: ما آمادگی داریم با هر نوع حمایت و تسهیل گری، بستر مناسب را برای فعالیت فعالان عرصه تولید و صادرات فراهم کنیم.

 

نزدیکی بندرعباس به عمان یک نکته مثبت در امر صادرات

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان اعلام کرد: در سال گذشته صادرات غیر نفتی ایران به کشور عمان ٥٩٦ میلیون دلار بود.

عباس عبدالخانی در همایش تجلیل از صادرکنندگان استان هرمزگان افزود: از اردیبهشت امسال برای تمام اتباع ایران بصورت آنی با قیمت ٥ریال عمان ویزا صادر می شود.

وی افزود: کشور عمان از صادرات صنایع فلزی و معدنی استقبال می کند و صادرکنندگان این حوزه ها به راحتی می توانند کالاهای خود را صادر کنند.

عبدالخانی افزود: خطوط هواپیمایی نیز بین ایران و کشور عمان روز بروز بیشتر شده است.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان نزدیک ترین بندر به بندر السوبیر عمان را بندرجاسک اعلام کرد و افزود: محصولات صیفی جات و میوه و تره بار از این محل صادر می شود که صادر کنندگانی که در این زمینه کار می کنند بدانند که کشور عمان بازار خوبی برای صادرات صیفی جات، میوه و تره بار است.

در تکاپو هستیم قدمهایی را برای صادرکنندگان برداریم

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: اکثریت مناطق استان در گذشته دارای مرز دریایی پر رونق بود.

احمد مرادی افزود: ما نمایندگان مردم در مجلس در تکاپو هستیم قدم هایی را برای صادرکنندگان استان برداریم.

وی افزود: از سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خواست تا به وضعیت سوخت را بهتر کنند.

مرادی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بصورت تمام قد در کنار صادرکنندگان باشیم.

تاکنون یک و نیم میلیون دلار از صادرات استان محقق شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از تحقق 1.5 میلیارد دلاری صادرات محصولات استانی از سه میلیارد دلار پیش بینی ابتدای سال خبر داد.

خلیل قاسمی افزود: برای تحقق این پیش بینی و تسهیل در صادرات استان بنادر شرق و غرب استان فعال شد.

وی تصریح کرد: تا پیش از این از بندر شیو پارسیان صادراتی نداشتیم اما با کار جهادی کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، این بندر راه اندازی شد که نیاز است زیر ساخت های حداقلی در این بندر دیده شود.

قاسمی بیان کرد: هشت مرز رسمی در استان فعال است که این نیز کمک شایانی در امر صادرات غیرنفتی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در ادامه به ثبت سه محصول استانی اشاره کرد و افزود: امروز به همت و تلاش این مجموعه توانستیم سه محصول نارنگی سیاهو، خرمای پیارم حاجی آباد و مروارید خلیج فارس را در سه نقطه جغرافیایی سیاهو، حاجی آباد و بندرلنگه به ثبت جهانی برسانیم.

در پایان این همایش از 32 خادم صادراتی، 7 صادرکننده فعال در امر اقتصادی مقاومتی، 8 صادر کننده فعال و 33 منتخب فعال صادراتی در بخش های مرزنشینی، ملوانی و بازارچه های ملوانی با اهداء لوح تقدیر، از زحمات آنان در امر تسهیل صادرات و صادرات محصولات استانی تقدیر بعمل آمد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.