×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
مقدمات حضور بدون دغدغه مردم هرمزگان در راهپیمایی اربعین مهیا شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احسان کامرانی در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اهمیت پیاده روی عظیم اربعین، عنوان کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین نماد عشق و دلدادگی مثال زدنی مردم به سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش و مانور اقتدار اسلام است.

وی در همین خصوص، افزود: راهپیمایی میلیونی و عظیم اربعین حرکت بی نظیری در پاسداشت نهضت کربلا است که در دنیا بی نظیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: راهپیمایی باشکوه اربعین با صحنه های زیبا و ماندگاری از میهمان نوازی مردم عراق در تکریم زائران امام حسین (ع) همراه است که در نوع خود بی نظیر است.

کامرانی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و صفر، تصریح کرد: ستاد اربعین از هم اکنون با فعال کردن کمیته های تخصصی نسبت به مهیا کردن شرایط حضور بدون دغدغه مردم استان در راهپیمایی و اجتماع عطیم اربعین را با بسیج امکانات مهیا کند.

وی گفت: با توجه به سبقه دینی و مذهبی مردم هرمزگان و عشق و ارادت ویزه مردم استان به سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در راهپیمایی اربعین پیش رو همچون سال های گذشته شاهد حضور باشکوه مردم استان در این اجتماع عظیم خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به اهمیت تامین ناوگان مورد نیاز زائران در ایام پیاده روی اربعین، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی ذیربط از هم اکنون تامین ناوگان به ویژه اتوبوس مورد نیاز برای انتقال و جابجایی زائران به مرز ها و بالعکس برنامه ریزی کنند تا خللی در اعزام زائران اربعین به وجود نیاید.

وی با اشاره به حضور موکب های استان در مسیر پیاده روی اربعین، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی متولی نسبت به ساماندهی موکب داران با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز موکب داران و سرکاروان ها اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به اهمیت تزریق دوز سوم واکسن توسط زائران همزمان با اربعین حسینی، افزود: با توجه به تاکید ستاد مرکزی اربعین تزریق دوز سوم و یادآور واکسن کرونا برای زائران اربعین جهت ایجاد ایمنی و جلوگیری از شیوع موج جدیدکرونا ضروری است.

وی گفت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به زائران حضور تیم های پزشکی و امدادی در موکب های ویژه استان ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به اهمیت جذب مشارکت های مردمی جهت ارائه خدمات مناسب به زائران امام حسین علیه السلام در طول پیاده روی اربعین، افزود: با توجه به محدود بودن منابع دولتی ستاد اربعین تدابیر لازم را برای جذب کمک های مردمی و خیران جهت ارائه مناسب خدمات به زائران در دستور کار قرار دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.