با ما ارتباط برقرار کن

صنعت معدن تجارت

خرمای پیارم، نارنگی و مروارید هرمزگان ثبت جهانی شدند

مدیرکل ثبت صنعتی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: خرمای پیارم حاجی آباد، نارنگی سیاهوی بندرعباس و مروارید خلیج فارس گواهی نامه های ثبت جهانی دریافت کردند.

منتشر شده

روی

مهدی میرصالحی چهارشنبه شب دربیست ودومین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه هرمزگان و رونمایی از ثبت این سه محصول هرمزگان در بندرعباس افزود: فرایند ثبت جهانی این سه محصول مدت ۲سال زمان برده که اخیرا درسازمان جهانی مالکیت ( WIPO) ثبت شده است.
وی، با تشریح روند ثبت جهانی سه محصول نارنگی سیاهو، مروارید خلیج فارس و خرمای پیارم حاجی آباد افزود: ما محصول را در یک حوزه جغرافیایی خاص شناسایی کرده و آن را به ثبت ملی و سپس به ثبت جهانی می رسانیم.
مدیرکل ثبت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: موضوع ثبت جهانی مروارید خلیج فارس بازتاب زیادی در رسانه های بین المللی داشته زیرا دراین سند بین المللی نام خلیج فارس برای دفعه های مکرر ثبت شده است.
به گفته میر صالحی ثبت جهانی این سه محصول باعث شناخت بیش از پیش مردم کشورهای مختلف ازآنها می شود.

نارنگی سیاهو بندرعباس
دهستان سیاهو منطقه کوهستانی و گردشگری در ۶۵ کیلومتری بندرعباس قرار دارد که به علت آب و هوای خاص، انواع محصولات گرمسیری و سردسیری مانند گردو، انار، انگور، زردالو، سیب، انبه، نخل، نارنگی و مرکبات را می توان درکنار هم دید که کاشته شده اند.
سطح زیر کشت باغ‌های نارنگی پفکی سیاهو ۲ هزار هکتار است واز آنجایی که این محصول شهره ملی وجهانی دارد همه ساله یک سوم آن در بسته بندی های مخصوص به کشور‌های اروپایی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌ شود.
وسعت باغهای زیر کشت نارنگی درهرمزگان ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار است که سالانه ۶۲ هزار تن محصول از آنها برداشت می‌ شود.

ادامه ی خواندن

بندر عباس

انتخاب مدیرعامل فولاد هرمزگان به عنوان مدیر ارشد ارتباط‌گستر

در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی انجام شد؛

منتشر شده

روی

به وسیله

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،هجدهمین جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران، همزمان با هفدهمین دوره سمپوزيوم بين‌المللی روابط عمومی با حضور بیش از ۲۵۰ سازمان و شرکت، بیست و ششم دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این رویداد نشان «مدیر ارشد ارتباط گستر» به مدیرعامل فولاد هرمزگان اعطا و با اهدای تندیس، از وی تقدیر به عمل آمد.
انتخاب مدیر ارشد ارتباط‌گستر بر اساس چهار شاخص انجام می‌شود: ارتباط مناسب با رسانه‌ها، داشتن ارتباطات مناسب با پرسنل و همکاران، داشتن منش و شخصیت ارتباطی و حمایت از حوزه ارتباطات و روابط عمومی. لازم به ذکر است که در این رویداد رضا صفریان به عنوان مدیر برتر روابط عمومی کشوری معرفی شد. همچنین واحد روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان به عنوان روابط عمومی برتر در رشته «برنامه‌ریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی»، موفق به دریافت رتبه برتر شد. .

ادامه ی خواندن

بندر عباس

گام بلند فولاد هرمزگان در تحول دیجیتال با برگزاری رویداد «علم داده»

شرکت فولاد هرمزگان به منظور تحول دیجیتال و بهره‌برداری از ظرفیت‌های علم داده، اقدام به برگزاری نخستین رویداد در این حوزه با عنوان «علم داده» کرده است

منتشر شده

روی

به وسیله

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،شرکت فولاد هرمزگان به منظور تحول دیجیتال و بهره‌برداری از ظرفیت‌های علم داده، اقدام به برگزاری نخستین رویداد در این حوزه با عنوان «علم داده» کرده است. این رویداد که به مدت سه روز و با همکاری پارک علم و فناوری هرمزگان از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ دی ماه در شهر بندرعباس برگزار می‌شود. شامل سمینار، کارگاه و مسابقه به صورت حضوری و غیرحضوری است و فرصتی را در اختیار علاقه‌مندان به علم داده می‌دهد تا بتوانند در حوزه‌های تحلیل داده، هوش مصنوعی، داده کاوی، انتقال تجربه و غیره به ارتقای سطح دانش خود بپردازند. در همین ارتباط هفته‌نامه تجارت معدن و فولاد گفت‌وگویی با شاهین زارع، مدیر متالورژی و طراحی و توسعه محصولات فولاد هرمزگان و دبیر اجرایی رویداد ترتیب داده است.

شاهین زارع، دبیر اجرایی رویداد علم داده، برگزاری این رویداد را در راستای اهداف و استراتژی‌های شرکت فولاد مبارکه در مباحث هوشمند سازی، تحول دیجیتال و حرکت شرکت‌های زیرمجموعه‌ آن مانند فولاد هرمزگان برشمرد و افزود: آشنایی پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان با مضمون علوم داده، طرح مباحث جدید و آشنایی رهبران و مدیران شرکت فولاد هرمزگان با مباحث علوم داده و هوشمندسازی، آشنایی مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی در منطقه جنوب کشور ( استان هرمزگان) با این مباحث، طرح نیازهای این حوزه در آینده و جهت دهی به شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های سطح استان برای ورود به حوزه علوم داده از جمله اهداف این رویداد است.

وی ادامه داد: هوشمند‌سازی درصنعت فولاد مقوله‌ای است که شرکت‌های بزرگ فولادی در دنیا به آن ورود پیدا کرده‌اند و دستاوردهای خوبی از آن را در بهبود خدمات، کسب و کار، بهروری تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان را کسب کرده‌اند. در همین راستا فولاد هرمزگان نیز به دنبال آن است تا با برنامه‌ریزی مناسب در این مسیر قدم گذاشته تا به این اهداف دست یابد.

زارع در پاسخ به این سوال که چه کسانی در این رویداد شرکت خواهند کرد گفت: مشارکت‌کنندگان در این رویداد، دانشگاه ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز پژوهشی، گروه‌های خلاق دانشجویی، نخبگان صنعتی هستند.

مدیر متالورژی و طراحی و توسعه محصولات فولاد هرمزگان درباره نحوه برگزاری این رویداد گفت: مشارکت در رویداد علم داده به دو صورت حضوری و مجاری برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده ضمن اینکه در جریان برگزاری این رویداد نیز برپایی کارگاه‌ها و اجرای مسابقه نیز پیش‌بینی شده است.

دبیر اجرایی رویداد علم داده درباره حمایت فولاد هرمزگان از طرح‌های برتر گفت: این شرکت در نظر دارد تا از طرح‌های برتر تقدیر به عمل آورد و چنانچه طرح‌های مذکور در مسیر حرکت هوشمندسازی شرکت باشند قطعا مورد حمایت‌های بعدی نیز قرار خواهد گرفت.

زارع به محورهای برپایی این رویداد اشاره کرد و گفت: این رویداد دارای چهار محور به شرح زیر است:

  • علم داده و تحول دیجیتال
  • داده کاوی به عنوان سرویس فناوری اطلاعات
  • جایگاه علوم داده در فولاد هرمزگان
  • نگهداری پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی

دبیر اجرایی رویداد داده به موضوعات و سر فصل‌های کارگاه‌ها اشاره کرد:

  • استراتژی و مدیریت داده در سازمان که توسط کارشناس ذی ربط ارائه می‌شود

سرفصل‌های آن:

۱.ضرورت مدیریت داده به عنوان یک دارایی سازمانی

۲.الزامات مدیریت داده به عنوان یک دارایی سازمانی

۳.رویکرد مدیریت داده از گذشته تاکنون ( نقاط تمرکز، دانش لازم )

۴.انواع داده

۵.پاسخ به نیازهای داده‌ای تحلیلی ( از BI تا علم داده )

۶.رویکرد قابلیت محور برای مدیریت داده

  • حل یک مسئله تحلیل داده از صفر تا صد مبتنی بر متدلوژی TDSP که توسط پژوهشگران دانشگاهی ارائه می‌شود

سرفصل‌های آن:

۱.چارچوب تعریف یک پروژه علم داده

۲.شناخت مراحل اجرای ان

۳.اسناد و مدارک مورد نیاز

۴.چگونگی دستیابی و ساخت دیتاست

۵.پاکسازی و اماده‌سازی دیتاست

۶.تعریف متریک‌های ارزیابی

۷.انتخاب کتابخانه و زبان مناسب

۸.انتخاب الگوریتم مناسب

۹.پیاده‌سازی مدل طراحی شده

۱۰.بصری‌سازی نتایج

۱۱.ارزیابی نتایج مدل

۱۲.روش تهیه گزارش نهایی پروژه

  • کسب و کارهای جدید و علم داده که توسط متخصص مربوطه ارائه می‌شود

سرفصل‌های آن:

۱.حوزه هایی از علوم داده که می‌توان در آنها کار کرد؟

۲.چه تخصص هایی در علم داده و هوش مصنوعی باید داشته باشیم؟

۳.چگونه یک کسب و کار هوش مصنوعی را راه‌اندازی کنیم؟

۴.چگونه تیم‌سازی کنیم؟

۵.استارتاپهای موفق هوش مصنوعی را بیشتر بشناسیم؟

۶.چه موارد قانونی را باید بدانیم؟

  • مزایای استفاده از راهکارهای ابری در پیاده‌سازی سیستم‌های هوش تجاری و پردازش کلان داده که توسط کارشناس صنعتی مربوطه ارائه می‌شود.
  • ادامه کارگاه کسب و کارهای جدید و علم داده.
  • تشریح جزییات مسابقه اصلی.

زارع به برگزاری مسابقات در جریان برپایی این رویداد اشاره کرد و گفت: مسابقات به دو گروه، مسابقه روزانه و مسابقه اصلی تقسیم بندی شده است.

مسابقه روزانه:

از اساتید پیرامون ارائه هایی که انجام می‌شود سوالاتشان جمع آوری شده.

سوالات به صورت گزینشی انتخاب می‌شود که ترکیبی از چندگزینه‌ای، جای خالی و تشریحی است و سوالات با یک بارم بندی مشخص انتخاب می‌شوند که در پایان سه روز جمعا به عدد ۱۰۰ برسد.

سوالات در پلتفرم مربوط به مسابقات(DataStart.ir) در قالب یک فرم در ابتدای هر روز برای شرکت کننده‌ها ارسال می‌شود و برای روز اول و دوم تا ساعت ۸ شب فرصت پاسخی دهی دارند اما برای روز سوم تا ساعت ۲ عصر فرصت پاسخ دهی دارند.

بعد از سه روز جمع امتیاز‌های شرکت کننده‌ها محاسبه می‌شود و به دو نفر برتر که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند ربع سکه بهار آزادی اعطا می‌گردد.

مسابقه اصلی:

مسابقه از داده‌های خط تولید شرکت فولاد هرمزگان می‌باشد.

داده‌های ۳ ساله مربوط به تولید تختال‌ها که به صورت یک دیتاست به همراه ویژگی‌ها و شناسنامه آنها در پلتفرم مسابقه (DataStart.ir) قرار می‌گیرند و از شرکت کننده‌ها خواسته می‌شود یک ارتباط منطقی بین داده‌ها و خطاهای ثبت شده مربوط به فرآیند تولید تختال را پیدا کنند.

در مرحله اول شرکت‌کنندگان باید مشخصات تیمی خود را ثبت کنند.

در مرحله دوم، دیتاست، شناسنامه و قوانین مسابقه را دریافت می‌کنند.

در نهایت نتایج و کدها را به همراه گزارش چگونگی انجام کار را در پلتفرم بارگزاری می‌کنند.

شروع مسابقه بعد از آخرین ارائه روز ۳۰ دی که توضیح شرایط مسابقات است آغاز شده و شرکت‌کنندگان تا ۱۵ بهمن برای ارسال پاسخ‌های خود مهلت دارند.

از بین ۵ راهکار برتر، در تاریخ ۲۰ بهمن ماه داوری آنلاین انجام می‌شود و به دو تیم برتر سکه داده می‌شود.

(با توجه به روند مسابقات امکان تمدید نیز وجود دارد.)

داوری راهکارهای ارسال شده در کمیته فنی رویداد انجام می‌گیرد.

مدیر متالورژی و طراحی و توسعه محصولات فولاد هرمزگان درباره برگزاری رویدادی مشابه این در کشور گفت: با عنوان خاص داده در صنعت فولاد، مباحث هوشمند‌سازی و تحول دیجیتال رویدادهای مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود ضمن اینکه شرکت فولاد مبارکه در این امر پیشرو بوده و اقدامات بسزایی را نیز در این زمینه انجام داده است.

زارع در پایان گفت: هر چند که چرخه عمر فناوری‌های کلیدی در صنعت فولاد بالاست اما تغییر در ریز فرآیندها و فعالیت‌های کلیدی، به سرعت به روزرسانی می‌شود ضمن اینکه تمایل شرکت‌های فولادی به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری نیز رو به افزایش بوده است. از این رو شرکت فولاد هرمزگان با برگزاری این رویداد به دنبال آن است تا به طور جدی به این مباحث ورود پیدا کند.

ادامه ی خواندن

اقتصادی

اهدا تندیس روابط عمومی برتر در حوزه ارتباطات رسانه ای

مدیر روابط عمومی صبا فولاد خلیج فارس به عنوان مدیر روابط عمومی برتر کشور معرفی شد

منتشر شده

روی

به وسیله

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،در هفدهمین سمپوزیوم روابط عمومی کشور که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد ، از روابط عمومی های برتر سال تقدیر شد .

بنا بر این گزارش در بخش اول این سمپوزیوم ، ده مدیر روابط عمومی برتر سال معرفی شدند که در این بین با اهدا لوح و تندیس مدیر روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس به عنوان مدیر روابط عمومی برتر معرفی شد .

در بخش دوم این سمپوزیوم و در بررسی تخصصی بخش های مختلف روابط عمومی ، لوح و تندیس روابط عمومی برتر در حوزه ارتباطات رسانه ای به روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس اهدا شد .

ادامه ی خواندن
آگهی
آگهی

پر بازدیدها