×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امنیت پایدار خلیج‌فارس مدیون حضور سپاه است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،افشار فتح الهی شامگاه یکشنبه 12 تیرماه 1401، در یادواره پرواز بی فرود که به مناسبت گرامیداشت شهدای حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی برگزار شد، ضمن تقدیر از جانبازان دفاع مقدس برای حضور در این مراسم، اظهار داشت: امروز به یمن حضور سبزپوشان غیورمان، شرایط کشور نسبت به 34 سال پیش تغییرات بسیاری پیدا کرده است.

وی توضیح داد: 34 سال پیش آمریکایی‌ها در منطقه خلیج‌فارس حضور جدی داشتند و در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کردند، عذرخواهی هم نکردند و از فرمانده ناوی که این هواپیما را ساقط کرده بود، قدردانی هم کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: امروز و بعد از گذشت 34 سال از آن فاجعه تلخ برای ملت ایران شرایطی در منطقه وجود دارد که ما به لطف، تلاش و زحمات پاسداران انقلاب اسلامی در نیروی دریایی سپاه و سبزپوشان باغیرت نظام جمهوری اسلامی اقتدار و امنیت ما برقرار است.

فتح الهی ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها برای آنکه از این منطقه عبور کنند باید از پاسداران انقلاب اسلامی اجازه بگیرند و گاهی به زبان فارسی التماس کنند که اجازه رفت‌وآمد در منطقه را داشته باشند که این اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم اظهار داشت: آمریکایی‌ها در این سال‌ها مشکل اقتصادی، بحث هسته‌ای و حقوق بشر را بهانه کردند، مشکل آمریکایی‌ها با ملت ایران الگوی موفقی است که نظام جمهوری اسلامی به سایر کشورهای اسلامی ارایه کرده است.

وی افزود: با همه فشارهای که آمریکایی‌ها در این 44 سال به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند و به‌رغم همه جنایت‌ها، تزویرها، جنگ‌های مستقیم و غیرمستقیم و تحریم‌های مختلف نتوانستند حرکتی که نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه مردم و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری انجام‌شده را متوقف کنند نه اینکه توانسته‌اند متوقف کنند بلکه ما روزبه‌روز توانسته‌ایم موفق‌تر در این شرایط حرکت و الگوی موفق‌تری را به دنیا معرفی کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا امروز آمریکایی‌ها نگران این موفقیت هستند و چرا به هر بهانه‌ای که شده عزیزترین و گرامی‌ترین فرزندان این نظام مثل سردار سلیمانی‌ها، دانشمندان، نیروهای جوان و نیروهای توانمند نظامی ما را به شهادت می‌رسانند و آن‌ها را در ظاهر حذف می‌کنند، گفت: نگرانی آن‌ها از حرکت رو به رشد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فتح الهی توضیح داد: امروز الگوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و فرا منطقه قابل ارایه و قابل دفاع است و نگرانی آمریکایی‌ها و دشمنان نظام اسلامی از این است که این هم تمام‌شدنی نیست.

وی یادآور شد: این دعوا و اختلافی که ما با آمریکایی‌ها و نظام سلطه داریم که پرچم‌دار آن ایالات‌متحده آمریکا است، فقط ان شاء الله به دست مبارک حضرت ولی عصر(عج) باید به سرانجام برسد و گرنه این پایانی ندارد هر چند که دولت و نظام در تلاش است که با مذاکرات و هر شکلی که بتوانند فشارها را که بر مردم وجود دارد کم کنند اما خیلی امیدوار نیستیم به اینکه آمریکایی‌ها با ما کنار بیایند و از مواضع خود کوتاه بیایند.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم ادامه داد: اگر قرار باشد که آن‌ها کوتاه بیایند شاید شرط اصلی آن این باشد که ما از اعتقادات و ارزش‌هایی که به خاطر تحقق آن‌ها انقلاب و از آنان دفاع کردیم باید کنار بگذاریم.

وی گفت: در این 44 ساله انقلاب و مقام معظم رهبری که رهبری این جریان را بر عهده داشته‌اند و نه مردم ما به‌رغم همه فشارهایی که تحمل کردند و فشارهای اقتصادی که بر مردم وجود دارد واقعا تاب‌آوری مردم کشورمان در مقابل تحریم‌ها بی‌نظیر و کم‌نظیر است و حاصل پایبندی به ارزش‌های اسلامی – ایرانی است.

فتح الهی با اشاره به اینکه جریان‌های معاند و مخالف نظام هم در حال تلاش و فعالیت برای ضربه زده به نظام اسلامی هستند، افزود: همچنان بلندگوهای تبلیغاتی جریان‌های معاند در جهت بزرگ‌نمایی مسایل و مشکلات کشور در حال حرکت و تبلیغات است.

وی بابیان اینکه مردم در 44 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌اند، گفت: مردم در موقعیت‌های مختلف موضع‌گیری‌های درستی که باید انجام می‌دادند، انجام دادند و آن بخشی که وظیفه ما و بر گردن مسوولین در کشور است را کوتاهی کردیم و باید تلاش کنیم تا نواقص را برطرف کنیم و ان شاء الله وعده حق محقق خواهد شد و درنهایت پیروزی با جریان حق علیه باطل است.

در آیین گرامیداشت شهدای حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در 12 تیر 1367 و پرواز 655 (پرواز بی فرود) که بر روی آب‌های خلیج‌فارس در مقابل جزیره هنگام برگزار شد، محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم، سردار هاشمی جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، اعضای شورای اداری و شورای تأمین شهرستان قشم، روحانیون، شیوخ اهل سنت، مسوولان و مدیران سازمان منطقه آزاد، جانبازان دفاع مقدس و مردم شهیدپرور جزایر قشم و هنگام حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با ذکر صلوات، سلام جمعی بر امام حسین (ع)، سردادن شعار مرگ بر آمریکا، اجرای سرود سلام بر فرمانده و نثار گل به دریا یاد و خاطره 298 شهید مسافر هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته و از مقام والای آنان تجلیل کردند.

در پایان این مراسم در فضای معنوی پرچم متبرک گنبد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اهتزاز در بلندترین نقطه جزیره هنگام به یاد شهدای حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمایی مسافری جمهوری اسلامی ایران در 12 تیر 1367 و به‌منظور قدردانی از تلاش صیادان هنگامی در کمک به یافتن شهدای این حمله تروریستی از سوی ارتش آمریکا در اختیار امام‌جمعه این جزیره قرار گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.