×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید گردشگران آلمانی از قشم افزایش پیدا کرده است

اولیور اشناکنبرگ ‘ در دیدار با فرماندار قشم افزود: صنعت گردشگری یکی از زمینه هایی که 2 کشور آلمان و ایران می توانند در آن حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: ایران و آلمان روابط دیرینه ای دارند که از این پیشینه باید در راستای تقویت روابط در حوزه گردشگری بیشتر استفاده کرد.
جانشین سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: در این اواخر همایش ها و کنگره های مشترک مختلفی در حوزه شهرسازی، وورکشاپ، تئاتر، هنرهای زیبا و خوانندگی در هر 2 کشور برگزار شد.
وی افزود: مردم آلمان شناخت خوبی از کشور ایران دارند و در این زمینه تحت تاثیر امواج منفی کشورهای دیگر قرار نمی گیرند.
اشناکنبرگ خاطرنشان کرد: همین اواخر هیاتی متشکل از صاحبان صنایع کوچک آلمان از ایران دیدن کردند و برای سرمایه گذاری در ایران نیاز است که اطمینان هایی را دریافت کنند.

قشم دارای جذابیت های بی بدیل گردشگری است
فرماندار قشم نیز در این دیدار نیز گفت: این شهرستان علاوه بر داشتن ظرفیت های کم نظیر در بخش معادن و نفت و گاز، بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و توسعه انرژی خورشیدی، پرورش ماهی در قفس و میگو داراست.
علیرضا نصری افزود: جنگل های حَرّا، دلفین های جزیره هنگام، آهوها و خاک های رنگی جزیره هرمز تنها بخشی از جذابیت های شهرستان قشم را در زمینه گردشگری تشکیل می دهد و جاذبه های گردشگری در این منطقه بی بدیل است.
وی، صنایع دستی و میراث فرهنگی و تاریخی را از دیگر جاذبه های این شهرستان دانست و افزود: وجود منطقه آزاد قشم در این شهرستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری صنعت های مختلف و از جمله صنایع خرد ایجاد می کند.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
علاوه بر آن بیش از 200 محوطه تاریخی از قبیل تپه ها، دخمه ها، بقایای کنار ساحل مانند غارها، بندرها و سازه های آبی مانند سدها شناسایی و 30 اثر از این آثار شاخص به عنوان آثار ملی ثبت شد.
این محوطه های تاریخی بیشتر در کناره های ساحل و روستاها از جمله کُنارسیاه، رَمچاه، سَلَخ و دولاب پیدا شدند که برخی به دوره اشکانی و هزاره اول پیش از میلاد تعلق دارند.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :