احیای رشته‌های اقتصاد دریامحور/ هرمزگان هاب پالایشگاهی کشور خواهد شد

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری پردیس دریاساحلی دانشگاه صنعتی امیر کبیر از احیای رشته‌های اقتصاد دریامحور در هرمزگان خبر داد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری پردیس دریاساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امروز در نشست خبری این دانشگاه گفت: یکی از دغدغه‌های ما در استان همواره این بوده‌است که با وجود ۱۱۰۰ کیلومتر مرز ساحلی و بیش از ۱۴ جزیره و ظرفیت ۶۰ درصدی دریانوردی استان، از رشته‌های متناسب با اقتصاد دریامحور محرومیم.

وی افزود: تلاش ما همواره برای پیگیری ایجاد دانشکده علوم و فنون دریایی و رشته‌های مورد نیاز و کاربردی برای جوانان تحصیل کرده است که در آینده بتوانند مرتبط با رشته تحصیلی خود شاغل شوند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تشریح کرد: دو رشته مد نظر ما حول این محور، رشته‌های عرشه و موتوریست است که طی جلسه‌ای که در تهران به همراه ریاست پردیس دریاساحلی دانشگاه با رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران داشتیم، این دانشگاه با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای استان، آمادگی خود را مبنی بر انتقال بخشی از فعالیت‌ها از تهران به بندرعباس اعلام کرد و درصددیم که این دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌های استانی و حمایت‌های مرکز به عنوان یک هاب مطرح شود.

مرادی ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید فرزندان ما باید در انتخاب رشته دقت لازم داشته باشند تا رشته مورد نیاز خود و استان را به خوبی انتخاب کرده و هم درس بخوانند، هم در استان ماندگار شوند و هم به نیازهای دریامحور استان پاسخ دهند.

وی با اشاره به صدور مجوزهای لازم توسط ریاست دانشگاه امیرکبیر کشور گفت: ایجاد هاب پژوهشی و شکل‌گیری پارک علم و فناوری در دانشگاه از اختیاراتی است که دانشگاه امیر کبیر کشور در اختیار ما قرار داده‌ و ما بایستی زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و شاهد توسعه این دانشگاه در هرمزگان باشیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس از ایجاد پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در بندرعباس خبر داد و گفت: با سفر وزیر نفت در چند روز آینده و ساخت این پتروپالایشگاه، هرمزگان به هاب پالایشگاهی کشور تبدیل خواهد شد.

پردیس جامع دریا ساحلی هرمزگان در سال تحصیلی جدید ۶۰ دانشجو در رشته‌های مهندسی دریا و مهندسی ماشین آلات دریایی (موتوریست) خواهد پذیرفت که به گفته ریاست این دانشگاه، پیگیری‌ها برای پذیرش ۵۰ درصد سهمیه بومی و همچنین احیای رشته مهندسی دریانوردی (عرشه) ادامه دارد.

به نقل از فارس

Print Friendly, PDF & Email