×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احیای رشته‌های اقتصاد دریامحور/ هرمزگان هاب پالایشگاهی کشور خواهد شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری پردیس دریاساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امروز در نشست خبری این دانشگاه گفت: یکی از دغدغه‌های ما در استان همواره این بوده‌است که با وجود ۱۱۰۰ کیلومتر مرز ساحلی و بیش از ۱۴ جزیره و ظرفیت ۶۰ درصدی دریانوردی استان، از رشته‌های متناسب با اقتصاد دریامحور محرومیم.

وی افزود: تلاش ما همواره برای پیگیری ایجاد دانشکده علوم و فنون دریایی و رشته‌های مورد نیاز و کاربردی برای جوانان تحصیل کرده است که در آینده بتوانند مرتبط با رشته تحصیلی خود شاغل شوند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تشریح کرد: دو رشته مد نظر ما حول این محور، رشته‌های عرشه و موتوریست است که طی جلسه‌ای که در تهران به همراه ریاست پردیس دریاساحلی دانشگاه با رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران داشتیم، این دانشگاه با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای استان، آمادگی خود را مبنی بر انتقال بخشی از فعالیت‌ها از تهران به بندرعباس اعلام کرد و درصددیم که این دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌های استانی و حمایت‌های مرکز به عنوان یک هاب مطرح شود.

مرادی ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید فرزندان ما باید در انتخاب رشته دقت لازم داشته باشند تا رشته مورد نیاز خود و استان را به خوبی انتخاب کرده و هم درس بخوانند، هم در استان ماندگار شوند و هم به نیازهای دریامحور استان پاسخ دهند.

وی با اشاره به صدور مجوزهای لازم توسط ریاست دانشگاه امیرکبیر کشور گفت: ایجاد هاب پژوهشی و شکل‌گیری پارک علم و فناوری در دانشگاه از اختیاراتی است که دانشگاه امیر کبیر کشور در اختیار ما قرار داده‌ و ما بایستی زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و شاهد توسعه این دانشگاه در هرمزگان باشیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس از ایجاد پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در بندرعباس خبر داد و گفت: با سفر وزیر نفت در چند روز آینده و ساخت این پتروپالایشگاه، هرمزگان به هاب پالایشگاهی کشور تبدیل خواهد شد.

پردیس جامع دریا ساحلی هرمزگان در سال تحصیلی جدید ۶۰ دانشجو در رشته‌های مهندسی دریا و مهندسی ماشین آلات دریایی (موتوریست) خواهد پذیرفت که به گفته ریاست این دانشگاه، پیگیری‌ها برای پذیرش ۵۰ درصد سهمیه بومی و همچنین احیای رشته مهندسی دریانوردی (عرشه) ادامه دارد.

به نقل از فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.