×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات هرمزگان برگزار شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،امروز در جریان برگزاری این مراسم، اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان هرمزگان سوگند یاد کردند تا بدون در نظر گرفتن گرایش‌های شخصی و گروهی و با رعایت صداقت، تقوا و امانت‌داری در راه احقاق حق و ابطال باطل انجام وظیفه کنند.

جاوید امانی معاون قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: پس از معرفی افراد واجد شرایط، بر اساس قانون با رای اکثریت هیئت پنج نفره‌ای شامل رئیس کل دادگستری هرمزگان، نماینده امام جمعه بندرعباس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس شورای شهر مرکز استان، اعضای هیئت منصفه مطبوعات و جرایم سیاسی انتخاب شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اسامی اعضای انتخاب شده جهت صدور ابلاغ برای نماینده ریاست قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه مطبوعات کشور ارسال شده بود، خاطرنشان کرد: پس از تایید نهایی و ارسال احکام، امروز با انجام مراسم تحلیف، اعضای جدبد هیئت منصفه ابلاغ خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات و جرائم سیاسی استان از امروز و پس از دریافت احکام انتصاب خود، امکان حضور در جلسات دادگاه را پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: اعضای هیئت منصفه مطبوعات و جرایم سیاسی استان باید حضوری منظم و مسئولانه در جلسات دادگاه داشته باشند و با شناخت دقیق و عمیق از موضوع، اظهارنظری درست و منصفانه ارائه دهند.

هیئت منصفه مطبوعات و جرایم سیاسی متشکل از ۱۴ نفر از اشخاص مورد اعتماد عمومی است که از بین گروه‌های مختلف اجتماعی انتخاب می‌شوند و باید حداقل ۳۰ سال سن داشته و متأهل باشند.

همچنین نداشتن سابقه محکومیت مؤثر کیفری، اشتهار به امانت، صداقت و حسن شهرت نیز از دیگر ویژگی‌های اعضای هیئت منصفه مطبوعات و جرایم سیاسی است که برای مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.