×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهدا ۵۰ کانکس و ۱۰۰ کولر به زلزله زدگان بخش مهران

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،منوچهر دانشمند در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با روز نخست وقوع زلزله، قرارگاه جهادی و خدمت رسانی ستاداجرایی و بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی با همکاری گروه های جهادی همکار ستاد جهت امدادرسانی به مردم زلزله زده در منطقه مستقر شدند.

وی با اشاره به تخریب اکثر منازل در روستاهای بخش مهران، افزود: پس از استقرار گروه های امدادی و آسیب شناسی اولیه، منطقه زلزله زده به چندین بخش تقسیم شد و مدیریت هر بخش به یک گروه واگذار شد که بخش شرقی منطقه به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و قرارگاه مدینه منوره واگذار شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان ادامه داد: ستاد اجرایی در مرحله نخست 50 کانکس جهت اسکان زلزله زدگان به منطقه ارسال کرد و 100 کولر نیز بزودی تامین خواهد شد.

وی همچنین از استقرار گروه فنی در منطقه خبرداد و عنوان کرد: کولرها و یخچال هایی که از زیر آوار بیرون آورده شده و قابل تعمیر است توسط این گروه تعمیر و برای رفع مشکل سرمایشی در چادرها و کانکس ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دانشمند، راه اندازی آشپزخانه امدادی را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی ذکر کرد و گفت: روزانه ۳۵۰۰ پُرس غذای گرم در این آشپزخانه پخت و بین زلزله زدگان توزیع می‌شود.

وی توزیع بسته های معیشتی، پتو و چادر بین آسیب دیدگان مناطق زلزله زده بخش مهران شهرستان بندرلنگه را از دیگر برنامه های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ذکر کرد.

دانمشند همچنین افزود: احداث 96 مدرسه، خانه عالم و خوابگاه دانشجویی در بشاگرد و آبرسانی و راهسازی در منطقه محروم بشاگرد ازجمله اقدامات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.