×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عرضه ۶۷ محصول برتر روستاهای هرمزگان در پایتخت کشور

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،نرگس غلامپور در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: دبیرخانه این جشنواره در استان هرمزگان تشکیل و با انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد که در مجموع تصاویر و اطلاعات ۱۲۷ محصول تولیدی در روستا به دبیرخانه واصل و مورد بررسی برای انتخاب محصولات نهایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: استان هرمزگان در نمایشگاه محصولات نمانام روستایی با راه اندازی غرفه ای به مساحت ۱۳۰ مترمربع در محل مصلی امام خمینی تهران ۶۷ محصول منتخب تولید شده در روستاهای هرمزگان در زمینه شرکت های دانش بنیان، محصولات فناور، صنایع دستی، مواد غذایی فرآوری شده، پوشاک و گردشگری را عرضه نمود.

وی گفت: از جمله این محصولات می‌توان به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از جلبک دریا در روستای برتمب بندرعباس، پرورش و تولید زهرعقرب در روستای پیرچیلی بندرعباس، تولید لامپ و نورافکن های ال ای دی از روستای دهو میناب، سوسیس و کالباس های خانگی پابریکا از روستای بوستانو پارسیان اشاره کرد.

غلامپور یادآور شد: همچنین بخشی از این غرفه برای تسلیت به مردم به خاطر زلزله اخیر و فوت ۵ نفر از هموطنانمان در روستای سایه خوش بندرلنگه طراحی و مورد بازدید مسئولین کشوری و مردم قرار گرفت و از این طریق پیام تسلیت خود را بار دیگر به مردم هرمزگان رساندند.

نرگس غلامپور افزود: وزیر کشور، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معاون امور دهیاری های کشور، فرمانده قرارگاه جهادی توسعه روستایی وزارت کشور، معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مدیران کل امور روستایی و شوراهای استان های مختلف کشور و رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح از جمله مسئولینی بودند که از محصولات منتخب روستایی هرمزگان بازدید کردند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: نمایشگاه نمانام برتر روستایی با هدف معرفی و حمایت از محصولات تولید شده در روستاها که قابلیت تجاری سازی و تبدیل شدن به برند را دارند از تاریخ ۱۲ الی ۱۴ تیرماه در پایتخت کشور برگزار شد.
وی تصریح کرد: برنامه ما برای محصولات تولیدی روستاها با قابلیت تجاری سازی پس از این جشنواره ادامه دارد و دبیرخانه تشکیل شده بر روی تولیدهای منتخب در راستای رسیدن به یک محصول تجاری کار می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.