×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراسم گرامیداشت روز ملی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بندرعباس برگزار شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی نوبانی در این مراسم با تبریک روز شهرداری و دهیاری ها بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاریها خاکریز اول نظام انقلاب اسلامی و مطالبات مردمی هستند و ارائه هرگونه خدمات مطلوب در سطح شهر توسط همکاران ما در حوزه های شهرداری های مناطق بندرعباس سبب ارتقا رضایت مندی مردم می شود و اگر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بتوانند مردم را راضی نگه‌دارند و خدمت صادقانه انجام دهند، بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.

شهردار بندرعباس گفت: اکثر شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهای ایران مشکلات مشابهی دارند که در دیدار متوالی که در وزارت کشور انجام داده‌ایم این را مکرراً دیده و شنیده‌ایم؛ اما کلان‌شهرهای بزرگ ایران به سمت هوشمند سازی شهر رفته‌اند که شهرداری بندرعباس از این موضوع عقب نمانده و در برخی مناطق شهرداری بندرعباس هوشمند سازی شروع‌شده است.

نوبانی تسهیل در انجام کار، تسریع درروند کار،تکریم ارباب‌رجوع و اعتمادسازی بین مردم و شهرداری را چهار رکن اصلی که مردم را از شهرداری راضی نگه می‌دارد، بیان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به برخی از اقدامات و چالش‌های شهرداری بندرعباس گفت: از مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در خصوص مدیریت یکپارچه شهری درخواست‌هایی داریم.

نوبانی تصریح کرد: دیگر سازمان‌های شهر بندرعباس بدون تعامل و هماهنگی با شهرداری دست به عملیاتی می‌زنند که یا در امورات شهرداری خلل ایجاد می‌کند یا باری به دوش شهرداری می‌شود. یکپارچه‌سازی و هماهنگی برای ما بسیار حائز اهمیت است و در مدیریت زمان، هزینه و انرژی شهرداری می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

شهردار بندرعباس اذعان داشت: برای داشتن شهری توام با آرامش، امنیت و همچنین برای رسیدن به ساختار شهری مطلوب در تمام حوزه ها باید ارگان های مختلف با شهرداری مشارکت و همکاری های لازم را داشته باشند.

نوبانی در پایان تصریح کرد: ما خادمان مردم در مدیریت شهری بر خود وظیفه می‌دانیم که از طریق برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات و روش‌های جدید در شهرها، شرایط مناسبی برای زندگی و کار مردم فراهم نماییم تا با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان گام‌های مثبتی در جهت برقراری عدالت و رشد و پیشرفت شهرها و روستاها برداشته شود.

صفر صادقی پور، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در حاشیه این مراسم ضمن تشکر از خدمات مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس، گفت: هرمزگان 48 شهرداری دارد که در مجموع هشت هزار نیرو در این سازمان‌ها کار می‌کنند، در سال‌های اخیر، کار کردن در حوزه شهرداری بسیار سخت شده است؛ زیرا هزینه شهرداری‌ها و مدیریت آن، چند برابر شده است.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در سیستم شهرداری گفت: در سیستم شهرداری ها با توجه به محدودیت منابع مالی، کدهای درآمدی در شهرداری ها برای رفع این مسائل کمک بسزایی کند و در همین راستا، تقاضای بنده از همکاران در شهرداری بندرعباس و سایر شهرداران مناطق استان این است که کدهای درآمدی شهرداری را فعال کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها اذعان داشت: باتوجه به شرایط سخت کشور و تحریم های اقتصادی در چنین شرایطی اتکا به درآمد دولتی و ارزش افزوده بیشتر نقش مسکن را برای شهرداری ها ایفا می کند و قطعاً باید کاری کنیم که اتکا به منابع دولتی و ارزش افزوده در شهرداری ها کاهش پیدا کند.

 

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: استان هرمزگان در حوزه مسائل مرتبط با دهیاری ها و شهرداری ها با مشکلات عدیده دست به گریبان است و تنها راه برون رفت از این چالش ها، باور و اعتقاد، مدیریت برنامه ریزی صحیح و همچنین تلاش های بی وقفه برای رفع مشکلات و احیا شهر بندرعباس است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تمام مدیران و مسئولان باید وظایف محوله خویش را به نحو احسنت انجام دهند و نظرعموم مردم را به سمت رضایتمندی سوق دهند.

مرادی گفت: باید تمام تلاشمان را به کار ببریم تا کارکنان شهرداری را از خود راضی نگه داریم، بدین علت که بارگران این شهر در دستان پرتوان نیروهای شهرداری است.

همچنین در این مراسم احمد سایبانی به‌عنوان شهردار پیشکسوت بندرعباس با ذکر خاطراتی از دوران فعالیت خود در سمت شهردار بندرعباس به سخنرانی پرداخت.

در پایان این مراسم از شهرداران اسبق، خانواده شهرداران مرحوم شهر بندرعباس و شهرداران مناطق چهار گانه شهرداری بندرعباس تجلیل شد و همچنین از دیگر برنامه های این مراسم، رونمایی از پایگاه اینترنتی و سایت خبری گمبرون شهر و نخستین جشنواره رسانه ای گمبرون شهر بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.