×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشدار جوی و دریایی سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان صادر شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهرداد حسن زاده  با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی از بعداز ظهر روز شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ تا روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ خبرداد و گفت: در مدت یاد شده از مردم می‌خواهیم از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات، فعالیت‌های تفریحی و شنا در دریای عمان و تنگه هرمز بویژه جزیره لارک اکیدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در مدت یاد شده با افزایش بادهای جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز و افزایش باد غربی در جزایر خلیج فارس شاهد مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر خواهیم بود و لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در تنگه هرمز و کشتی‌های تجاری در دریای عمان تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به رگبارهای ناگهانی و احتمال آبگرفتگی معابرتوصیه کرد: شناورهای سبک از تردد در دریا خودداری کنند و مردم شریف سراسر استان در تعطیلی عید سعید قربان جانب احتیاط و ایمنی را در سفرهای بین شهری و روستایی رعایت کنند.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز شنبه شاهد ناپایداری جوی در سطح استان خواهیم بود و این روند تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

به گفته حسن زاده، در این مدت شاهد رگبار باران و رعد و برق همراه با تگرگ، احتمال صاعقه، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در ارتفاعات بشاگرد، بستک، میناب، حاجی‌آباد، رودان، خمیر و ارتفاعات مرکزی و سواحل خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.