×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بدهی 240 میلیارد تومانی شهرداری بندرعباس به تامین اجتماعی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عباس اکبری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی و در پاسخ به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تأمین اجتماعی ۱۵ هزار میلیارد ریال مطالبه از بنگاه های اقتصادی هرمزگان دارد که یکی دیگر از بدهکاران شرکت صنایع فراساحل صدف با حدود ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: براساس تفاهم انجام شده با شهرداری بندرعباس بنا شده این بدهی در سه مرحله پرداخت شود که مرحله اول آن ۲۳ تیرماه است.

وی اضافه کرد: منتظر هستیم زمان سررسید اولین مرحله برسد و عمل شهرداری بندرعباس را به این وعده در عمل مشاهده کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان افزود: از طرف دیگر برخی اموال شهرداری بندرعباس به خاطر بدهی ها در اختیار این سازمان است که معارض دارند که ازجمله برخی املاک مانند زمین‌هایی در آبشورک را به مزایده گذاشته  شده که امیدواریم به فروش برسد.

وی با تأکید بر اینکه بدهی ها بایستی در راستای احقاق حق بیمه شدگان و بیمه پردازان پرداخت شود، گفت: میزان پرداخت تعهدهای بلند مدت سازمان تأمین اجتماعی در هرمزگان ۲۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بوده و ظریب پشتیبانی هر بیمه شده در این استان از ۱۲ به هشت رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان اشاره کرد: این بدان معناست که به ازای هر مستمری بگیر هشت نفر بیمه می پردازند و ۵۹ هزار و ۹۴۴ نفر مستمری بگیر زیر پوشش این سازمان در هرمزگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع بیمه شدگان اصلی و تبعی در هرمزگان ۸۸۱ هزار و ۷۵ نفر و مجموع افراد زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هم ۹۷۷ هزار و ۱۹ نفر هستند، همچنین ۳۰ هزار کارگاه فعال زیر پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان: در کیش مشکل اساسی داریم

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: ۹۸ درصد جمعیت کیش زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند که به دلیل نداشتن مرکز ملکی در این جزیره مشکل اساسی داریم.

دکتر غلامعباس مؤمنی ادامه داد: بیمارستان جزیره کیش دولتی بوده و بایستی بر اساس قانون از بیماران و تأمین اجتماعی دریافتی داشته باشد اما تا دی ماه سال گذشته سه برابر تعرفه به این بیمارستان پرداخت شده است.

وی افزود: با وجود اینکه بیمارستان دولتی است تعرفه بیمارستان خصوصی دریافت می‌کند که این مساله بایستی درست شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: برای کوتاه مدت از منطقه آزاد درخواست ساختمانی جهت دادن خدمات درمانی کرده‌ایم و برای بلند مدت هم بایستی زمین در اختیار تأمین اجتماعی برای ساخت درمانگاه قرار گیرد.

دکتر مؤمنی اشاره کرد: منطقه آزاد کیش ساختمان قدیمی تأمین اجتماعی در این جزیره را پیشنهاد داد که مولفه های لازم را برای دادن خدمات پایدار درمانی ندارد چونکه درمانگاه بایستی بتواند در شرایط اضطرار هم خدمت دهی داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.