×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
۵۰۰ هکتار از نخسلتان‌های شهرستان رودان نوسازی می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی شامگاه پنجشنبه پس از پایان نشست هفت ساعته شورای اداری هرمزگان که با محوریت بررسی مشکلات شهرستان رودان برگزار شد، به خبرنگاران اظهار داشت: مزیت مهم رودان حوزه کشاورزی است و تمرکز اصلی مصوبات این نشست نیز در همین بخش بود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مصوبه جلسه نوسازی ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان رودان بود، افزود: درهمین راستا قرار است از محل تسهیلات و یارانه‌ها اعتبار قابل توجهی به این بخش تخصیص یابد تا نخیلات فرسوده با ارقام پربازده دارای محصولات گران قیمت‌تر جایگزین شوند.

استاندار هرمزگان گفت: در بخش تامین نهال نیز حمایت ها در قالب یارانه و تسهیلات با سود کم و مدت زمان تنفس مناسب برای متقاضیان درنظر گرفته می شود که این بسته حمایتی برای نوسازی نخیلات استان بسیار مطلوب است و می‌تواند موجب جهش در تولید خرمای شهرستان شود.

دوستی ادامه داد: افزایش سطح کشت استان هرمزگان تا ۶۰۰ هکتار در سال جزء برنامه دولت است و اجرای این طرح نوسازی باغات مقدمه این حرکت بزرگ است که کشاورزی استان را از حالت معیشتی به کشاورزی اقتصادی، سودده و پر بازده تغییر خواهد داد و می‌توانیم در آینده شاهد تقویت بنیه مالی کشاورزان هرمزگان نیز باشیم.

وی با اشاره به تامین اعتبار برای احیای ۲ رشته قنات در شهرستان رودان، تصریح کرد: برای برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی و احداث جاده‌های بین مزارع هم اعتبارات خوبی تخصیص یافت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به مصوبات حوزه آبخیزداری شهرستان رودان گفت: مهمترین سازه آبخیزداری ما با هدف احیای دشت نازدشت، کنترل سیلاب و حفظ بخشی از ذخایر سفره‌های زیر زمینی احداث می شود.

وی با اشاره به مشکلات آبرسانی در روستاهای رودان ادامه داد: مردم در این حوزه مطالباتی دارند و به همین جهت اعتبارات مناسبی دیده شد تا از طریق ایجاد و بازسازی خطوط انتقال آب، مشکل آبرسانی به روستاها رفع شود.

دوستی خاطرنشان کرد: خطوط انتقال آب منطقه اسلام آباد رودان فرسوده بود و برای بازسازی این خطوط اعتبار در نظر گرفته شد و علاوه بر نوسازی و بازی‌سازی خطوط انتقال آب یک خبر خوب دیگر ویژه مردم بخش اسلام آباد داریم که درخصوص صدور اسناد مالکیتی مردم هم تصمیماتی گرفته شد و امیدواریم مردم در دو ماه آینده اثرات این تصمیمات را ببینند.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: برای منطقه اسلام آباد احداث یک مرکز سلامت و آسفالت معابر را نیز داشتیم که در این جلسه به تصویب رسید.

این مقام مسوول بیان داشت: در حوزه سلامت نیز مصوبات خوبی داشتیم که یکی از آنها تجهیز بیمارستانی شامل خرید دستگاه ام آر آی، دستگاه سونوگرافی پیشرفته و تامین نیروی متخصص که نیاز واقعی شهرستان بود که ظرف چند ماه آینده به بخش درمان رودان افزوده خواهند شد.

وی ادامه داد: حوزه راه یکی از مهم‌ترین مشکلات رودان است و برای تعریض، اصلاح و بازگشایی مسیرهای مختلف این شهرستان تصمیمات خوبی گرفته و اعتبارات مورد نیاز تامین شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه ورزشی برای ۹ چمن طبیعی و مصنوعی اعتبارات مناسبی دیده شد، گفت: برای بهره برداری از سالن ورزشی و استخر رودان که سال‌ها معطل مانده هم اعتباراتی در نظر گرفتیم همچنین برای تاسیسات و چمن زمین فوتبال رودان هم تصمیم‌گیری شد.

دوستی با اشاره به مصوبات آموزشی در حوزه احداث و تجهیز مدارس افزود: ۱۰ مدرسه و کلاس‌های جدید به مدارس موجود شهرستان اضافه می‌شود و دو فرهنگسرای علامه حلی و شیخ طوسی هم تقویت و تجهیز خواهند شد.

شهرستان رودان در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و استاندار هرمزگان امروز ۳۰ تیرماه در ادامه بررسی مسایل و مشکلات شهرستان ها، به این منطقه سفر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.